طراح ویروس سرقت بنزین شکار شد

    کد خبر :210694

نیروهای امنیتی روسیه هکری را دستگیر کردند که با نصب یک بدافزار در پمپ‌بنزین‌های مناطق جنوبی روسیه، از خودروهایی که برای زدن بنزین مراجعه می‌کردند، بنزین سرقت کرده و آن را به فروش می‌رساند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از اویل پراس، سرویس امنیتی فدرال روسیه دنیس زایف، طراح این بدافزار را دستگیر کرده است. وی با همکاری کارمندان پمپ بنزین، سیستم‌های نرم‌افزاری را فریب داده و سوخت کمتری به مشتریان می‌فروخت و سپس سوخت به سرقت رفته را مجددا به فروش می‌رساند.

یک مقام اجرایی روسی گفت: این کلاهبرداری یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های شناسایی شده از سوی سرویس‌های امنیتی روسیه است که تقریبا به همه مناطق در جنوب این کشور گسترش یافته بود و ده‌ها پمپ بنزین به این بدافزار آلوده شده بودند.

زایف ویروس بی‌عیب و نقصی را طراحی کرده بود که با کنترل‌های امنیتی که شرکت‌های نفتی به صورت از راه دور برای مونیتور پمپ بنزین‌ها استفاده می‌کنند یا از سوی متخصصان در وزارت امور داخلی قابل شناسایی نبود.

این ویروس نصب شده به هکرها و همدستانش اجازه می‌داد حداکثر تا هفت درصد از سوخت را به سرقت ببرند. زایف نه تنها فروشنده این بدافزار در برخی از پمپ بنزین‌ها بود بلکه همچنین یکی از مالکان کانال سرقت سوخت بود و بخشی از عایدی مربوط به فروش مجدد سوخت به سرقت رفته را دریافت می‌کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید