علت حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان چیست ؟

    کد خبر :210536

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس توضیحاتی را درباره حذف اعتبار مربوط به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در کمیسیون تلفیق مجلس ارائه کرد.
سرویس جامعه –

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش «چرا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سهمی اختصاص نیافت؟» اظهار کرد:‌ منبعی که دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در لایحه بودجه سال ۹۷ معرفی کرد غیرواقعی بود.

به گزارش تابناک، وی افزود: در حین بررسی بودجه، دوسوم اعتبارات در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی واقعی شد اما کمیسیون تلفیق از آن دو سوم آموزش و پرورش را در اولویت قرار نداد و هم اکنون دو نقد وارد است، نخست آنکه چرا دولت برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان منبعی را معرفی کرد که برای برداشت یک دلار از آن اذن نداشت و دوم اینکه چرا کمیسیون تلفیق از دو سوم اعتبارات محقق شده از صندوق توسعه ملی، آموزش‌وپرورش را در اولویت قرار نداد؟

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد:‌ چرا دولت حقوق نجومی‌بگیران را در این جدول لحاظ نکرد؟ نمی‌دانیم چرا هر وقت قرار است اعتباری از منبع محکمی برخوردار نباشد این اعتبار مربوط به فرهنگیان است و چرا منابع افراد نجومی‌بگیر محکم و بدون خدشه تعیین می‌شود؟

حاجی بابایی ادامه داد: دولت باید برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان منابع واقعی و قابل اعتنا معرفی می‌کرد نه اینکه منابعی معرفی شود که واقعیت ندارد.

با توجه به اتفاقی که افتاد و از حدود ۴ میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی در اختیار مجلس و کمیسیون تلفیق قرار داده شد به آموزش‌وپرورش منبعی اختصاص نیافت، پیشنهادهایی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان داریم.

وی درباره این پیشنهادها گفت:‌ با توجه به اینکه در کمیسیون تلفیق ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان منبع جدید از طریق افزایش مالیات‌ها و موارد گوناگون خلق شده است، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در نظر گرفته شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه از محل یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به آموزش‌وپرورش اعتبار قابل توجهی داده نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید