رکورد دانلود از گوگل پلی در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷ شکست

  • آرشیو
  • شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۲۸
    کد خبر :210340

با روی آوردن کشورهای جهان سوم به استفاده از گوشی‌ هوشمند، وضعیت بازار به نفع گوگل پلی تغییر کرده است و این فروشگاه اکنون رکورد بیش‌ترین دانلود در یک فصل را در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ ثبت کرد.

رواج گوشی‌ هوشمند در بازارهای نوظهور باعث شد بیش‌ترین میزان دانلود از گوگل پلی در طول یک فصل ثبت شود. بر اساس گزارش App Annie، برنامه‌های گوگل پلی در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ ، ۱۹ میلیارد بار دانلود شدند که رکورد تازه‌ای است. این میزان دانلود باعث شد میزان حداکثر دانلود گوگل پلی از حداکثر دانلود iOS در طول یک فصل، ۱۴۵ درصد بیش‌تر شود.

این میزان رشد در دانلود بیش‌تر مدیون بازارهایی مثل هند، اندونزی و برزیل است که به رشد ۱۰ درصدی دانلود از گوگل پلی در طول سال هم کمک کردند. هند هم برای اولین در فصل آخر سال ۲۰۱۷، به‌صورت قابل توجهی در مجموع دانلود iOS و اندروید از آمریکا پیشی گرفت.

طبق گزارش‌ها، کاربران جدید گوشی‌ هوشمند بیش‌تر بازی و برنامه‌های مالی و شخصی را دانلود می‌کنند. برنامه‌های مالی در iOS هم آمار خوبی داشتند و به‌ خاطر اینکه کاربران فعالیت‌های بانکی و سرمایه‌گذاری خود را به موبایل‌ خود منتقل کردند و با وجود علاقه‌ی روز افزون به ارزهای دیجیتال، در فصل آخر ۲۰۱۷ در رتبه دوم دانلود قرار گرفتند.

App Annie پیش‌بینی می‌کند که با توجه به نزدیک شدن فصل مالیات در آمریکا و سرمایه‌گذاری بیش‌تر بانک‌ها برای حضور در موبایل، برنامه‌های مالی در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۸ با قدرت به رشد خود ادامه بدهند.

از طرف دیگر، در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، به لطف فعالیت تجارت الکترونیک در تعطیات از جمله روز مجردهای علی‌بابا و دوشنبه سایبری، برنامه‌های خرید آنلاین پیشتاز بودند.

از طرفی، هر دو سیستم عامل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ شاهد هزینه‌ی زیاد کاربران برای خرید اپلیکیشن‌ها بودند.

طبق معمول، iOS در این زمینه با اختلاف فاحشی از گوگل پلی پیش است. کاربران iOS در سرتاسر دنیا ۱۱.۵ میلیارد دلار در برنامه‌ها هزینه کردند و iOS حدود دو برابر از رقیب خود پیش بود. این برتری بیش‌تر مدیون بازار آمریکا است که در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷، رتبه‌ی اول صرف هزینه در برنامه‌ها را در iOS و اندروید داشت.

به گزارش زومیت آلمان در بازار هر دو سیستم عامل سوم بود و رتبه دوم در بازار iOS نصیب تایوان شد. در گوگل پلی، کره جنوبی دوم شد که طبق ادعای App Annie، به‌خاطر سلطه‌ی اندروید در این کشور است که خانه‌ی سامسونگ محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید