نجات زن باردار از کولاک در روستای «سلماس»

  • حوادث
  • جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۶:۲۱
    کد خبر :210181

سرپرست جمعیت هلال احمر سلماس گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر سلماس شب گذشته یک زن باردار را از کولاک روستای مرزی “دوستان” این شهرستان نجات دادند.

«مهدی رضایی» در گفت‌ وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوالی ساعت 21:30 دیشب در پی اعلام کولاک در منطقه مرزی سلماس و وجود یک زن باردار در روستای مرزی دوستان در فاصله 60 کیلومتری این شهرستان ، نجاتگران جمعیت هلال احمر سلماس با هماهنگی مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان، ستاد مدیریت بحران و بخشداری سلماس به روستای مذکور اعزام شدند .

رضایی تصریح کرد: پس از رسیدن نیروهای امدادی باتوجه به احتمال انسداد مسیرهای روستایی منتهی به شهرستان بعلت بارش شدید برف دیشب، این خانم پس از انجام اقدامات لازم توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان خاتم الانبیای سلماس انتقال داده شد .

سرپرست جمعیت هلال احمر سلماس باتقدیر از همکاری مجموعه مدیریت بحران، بخشداری کوهسار، شبکه بهداشت و سپاه پاسداران سلماس در انتقال این خانم باردار به بیمارستان خاطرنشان کرد: باتوجه به بارش های اخیر و احتمال مسدود شدن راه های روستایی خصوصا در مناطق مرزی، از اهالی مناطق مرزی و روستاییان ساکن مرز تقاضا داریم در صورت داشتن مریض بدحال یا خانم باردار،‌ در اسرع وقت در خانه های اطرافیان و اقوام خود که در شهر یا نزدیک به مراکز درمانی است، به صورت موقت ساکن شوند تا در صورت بروز ناراحتی احتمالی، مشکلی برای انتقال این عزیزان به بیمارستان وجود نداشته باشد .

این دومین ماموریت انتقال زن باردار از روستای مرزی در شهرستان سلماس طی هفته گذشته است که توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید