استاندار تهران: با تراکم دانش آموزان در برخی شهرستان‌های استان روبرو هستیم

    کد خبر :210160

استاندار تهران هزینه کردن در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: هر میزان در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم،نوعی سرمایه گذاری است و ثمره آن تربیت دانش آموزان کارآمدی است که نسل آینده را می سازند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیی در همایش استانی گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش استان تهران با تاکید بر نقش سازنده و راهگشای شوراهای آموزش و پرورش استان تهران این شورا را موتور محرک پیشبرد اهداف آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: قانون تاسیس شوراهای آموزش و پرورش که در مجلس چهارم شورای اسلامی به تصویب رسید به گفته بسیاری از حقوقدانان حوزه آموزش و پرورش یکی از مترقی ترین قوانین مصوب مجلس است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار این شوراها در رشد و بالندگی دانش آموزان،هزینه کردن در آموزش و پرورش را نوعی سرمایه گذاری دانست و یادآور شد: هر میزان در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم،نوعی سرمایه گذاری است و ثمره آن تربیت دانش آموزان کارآمدی است که نسل آینده را می سازند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران در بخش دیگری از سخنانش مفهوم توسعه را فرآیندی چند بعدی دانست و افزود: امروز به باور بسیاری از پژوهشگران علوم تربیتی توسعه آموزش و پرورش و توسعه همه جانبه کشورها لازم و ملزوم یکدیگرند و بین این دو رابطه ای مستقیم وجود دارد.

استاندار تهران بر نقش راهبردی شوراهای آموزش و پرورش استان تاکید کرد و گفت: امروز در استان تهران با تراکم دانش آموزان در برخی شهرستان ها روبه رو هستیم و همین موضوع وظیفه اعضای شوراهای آموزش و پرورش را سنگین تر می کند و همه اعضای شورا باید با برنامه،نظم و جدیت در جلسات شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش موثر فرمانداران و شهرداران در پویایی شوراهای آموزش و پرورش یادآور شد: لازمه برخورداری از آموزش و پرورش پویا و پیشرو در شهرستان توجه جدی فرمانداران را می طلبد و این شورا قادر به پاسخگویی به مطالبات آموزشی و پرورشی فرهیختگان و دانش آموزان است.

مقیمی،برخورداری کشور از صنعت و فناوری پیشرفته را مرهون داشتن نظام آموزش و پرورش پویا دانست و افزود: ریشه همه پیشرفت های صنعتی و تکنولوژی را باید در داشتن نظام آموزش و پرورش پویا و نظام مند جست و جو کرد.

استاندار تهران با اشاره به نوسازی و تجهیز مدارس پس از انقلاب اسلامی بر نقش و مشارکت مردم در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: از گذشته موضوع ساختن مدارس توسط مردم و خیرین مدرسه ساز به صورت خودجوش بین مردم رواج داشت به گونه ای که از این کار به عنوان صدقه جاریه یاد می شود و برای توسعه و کمک به آموزش و پرورش نیازمند مشارکت مردم هستیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی در پایان سنت مدرسه سازی توسط خیرین را یکی از عنایات الهی دانست و افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ مدرسه سازی را بین مردم رواج دهیم زیرا امروز در همه جای دنیا دولت ها به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی توانند به تصدی گری در آموزش و پرورش بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید