پورتال جامع گردشگری سلامت ایران بزودی راه اندازی می شود

    کد خبر :210124

رئیس انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت گفت:پورتال جامع گردشگری سلامت ایران ( Iran HTP ) بزودی آغاز به کار خواهد کرد .

به گزارش ایسنا، محمد جهانگیری در نشست تخصصی گردشگری سلامت با که حضور مسئولان انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت و مهمانانی از وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، اتاق بازرگانی ایران، سازمان نظام پزشکی، سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران برگزار شد، با اشاره به اقدامات سال گذشته این انجمن به عنوان بازوی اجرایی شورای راهبری گردشگری سلامت کشور گفت: خوشبختانه سال گذشته فعالیت های اجرایی بسیار خوبی در انجمن صورت گرفته که از آنها می توان به عقد تفاهم نامه اجرایی با وزارت بهداشت در خرداد ماه اشاره کرد. بر اساس این تفاهم نامه انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت نقش اصلی و محوری بخش خصوصی این حوزه را برعهده خواهد گرفت. برخی از وظایفی که بر اساس این تفاهم نامه برای انجمن در نظر گرفته شده عبارتست از ساماندهی بخش خصوصی در قالب انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت با همکاری تمامی ذینفعان، راه اندازی دفاتر در کشورهای مقصد، برندسازی، ممیزی و برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در حوزه گردشگری سلامت برای معرفی جاذبه های گردشگری سلامت ایران در دنیا.

جهانگیری ادامه داد:در دومین اقدام مهمی که انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت ایران در سال گذشته انجام داد مشارکت در پروتکل اجرائی همکاری وزارت بهداشت با کشور افغانستان بوده که بر اساس این پروتکل انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت به عنوان مجری و ناظر مفاد این پروتکل معرفی شده و در این خصوص مسوولان انجمن سفری نیز به کابل داشته‌اند.
وی با اشاره به برگزاری ۱۴ دوره آموزشی برای فعالان حوزه گردشگری سلامت توسط انجمن توسعه خدمات گردشگری در خصوص برنامه‌های این انجمن برای سال آینده گفت: مشارکت دادن تمامی ذینفعان این حوزه در سیاست گذاری ها و اجرای برنامه های گردشگری سلامت و افزایش همگرایی فعالیت ها در سطح ملی از مهمترین اهداف اهداف فعالیت های انجمن هستند.

جهانگیری در ادامه گفت سازمان توسعه تجارت در حوزه برندینگ همکاری بسیار خوبی با انجمن داشته و زمین مناسبی به صورت رایگان برای معرفی خدمات حوزه گردشگری سلامت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در اختیار انجمن قرار داده است. وزارت بهداشت نیز امسال تسهیلاتی در خصوص واگذاری مجوز های لازم برای بیمارستان های فعال در گردشگری سلامت ارائه خواهد کرد .

وی اعلام کرد: پرتال Iran HTP توسط انجمن توسعه خدمات گردشگری ایران به عنوان رفرنس فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری سلامت بزودی آغاز به کار خواهد کرد و وزارت امور خارجه در خصوص معرفی این پرتال در کشورهای مقصد قول همکاری داده است. همچنین در برخی از اتاق های مشترک ایران با سایر کشورها از جمله اتاق مشترک ایران و عراق کمیسیون تخصصی گردشگری سلامت ایجاد شده است.

در ادامه این نشست تخصصی دکتر نائلی مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت در امور اقتصادی نیزگفت: تا سال ۱۳۹۳ گردشگری سلامت در ایران به صورت سنتی اداره می شد و تداخل کاری بسیاری بین دستگاه های مسوول وجود داشت بعد از سال ۹۳ با تشکیل شورای راهبری گردشگری سلامت تصمیم بر یکپارچگی اقدامات گرفته شد و به دنبال آن در سال ۱۳۹۶ انجمن توسعه خدمات گردشگری به منظور هدفمند کردن فعالیت‌ها و اتخاذ سیاست‌های جامع در این حوزه شکل گرفت که اقدام بسیار مهمی در رشد زیرساخت های گردشگری سلامت کشوربه شمار می‌رود.

وی گفت: بعد از تفاهم وزارت بهداشت و انجمن توسعه خدمات گردشگری کشور، وزارت بهداشت همکاری این انجمن با کشورهای افغانستان، عمان و عراق را تسهیل کرده و آماده همکاری های بیشتر برای توسعه فعالیت های این حوزه است.

در ادامه نشست اصغری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه کشور ما هنوز فاصله زیادی تا ایجاد زیرساخت های متناسب با ظرفیت های گردشگری سلامت دارد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی فرصت ملی توسعه گردشگری سلامت را از دست نخواهد داد و همین جا به صورت رسمی حمایت اتاق بازرگانی را از انجمن توسعه خدمات گردشگری سلامت و فعالیت هایی که منجر به ارتقای این صنعت در کشور شود اعلام می نمایم .

وی ادامه داد: معاونت بین الملل اتاق ایران٬ توسعه گردشگری سلامت را از طریق ۳۳ اتاق مشترک ایران با کشورهای خارجی پیگیری خواهد کرد . همچنین تهیه و چاپ گزارش تعرفه‌های گردشگری سلامت، ایجاد ۳۴ اتاق مستقل در حوزه گردشگری سلامت در ۳۱ استان و تلاش برای ایجاد انسجام در بخش خصوصی این صنعت در اتاق بازرگانی پیگیری خواهد شد.

اصغری بیان کرد: بزودی دومین همایش گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در ایران برگزار خواهد شد و این همایش فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های ایران در این حوزه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید