علم الهدی:مردم با «انشاءالله» و «ماشاءالله» امیدوار نمی‌شوند

  • سیاسی
  • جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۴۳
    کد خبر :210098

امام جمعه مشهد گفت: باید مردم عزیز را امیدوار کنیم و در این راستا مردم باید روند اقتصادی جامعه، نرخ ارز و طلا، گرانی و معیشت را در سراشیبی ببینند و مردم با حرف و انشاءالله و ماشاءالله امیدوار نمی‌شوند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نمازجمعه امروز مشهد با اشاره به برداشتن موانع امنیتی در نمازجمعه تبریز گفت:‌ با توجه به عمل شایانی که در نماز جمعه تبریز صورت گرفت و امام جمعه تبریز درخواست کرد تا موانع امنیتی بین مردم و مسئولین برداشته شود، بنده هم این تقاضا را داشتم اما آقایان که مسئول امنیت استان بودند به لحاظ برخی معذوریت‌ها موافقت نکردند و اکنون تقاضا می‌کنم با یک بررسی عمیق در بحث امنیتی اگر صلاح می‌دانند دستور بفرمایند موانع امنیتی بین برادران و نمازگزاران برداشته شود و مردم و صفوف نماز جمعه یکپارچه شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز حماسه ششم بهمن ماه آمل گفت: در شرایطی که دشمن ما را محاصره کرده بود و جنگ تحمیلی بر مردم تحمیل شده و در حال رکود جنگ به سر می‌بردیم و ناپاکی‌ها و ترور از سوی منافقین صورت می‌گرفت و اتحادیه کمونیست در مدتی جاده تهران – آمل را ناامن کرد و امام جمعه آن شهر آقای شریعتی و خانواده‌اش را به درخت بستند و تیرباران کردند، در ۶ بهمن ۱۳۶۰ به شهر آمل حمله‌ور شدند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: هدفشان این بود که بر تمام مازندران مسلط شوند و با توجه به استراتژیک بودن این منطقه بتوانند مشکل بزرگی برای نظام به وجود آورند و این عمل بعد از عزل شدن بنی صدر انجام شد و در حمله مسلحانه از طرف جریان بنی صدر به آنها کمک کردند و فکر می‌کردند اگر بر مراکز حکومتی مانند سپاه و فرمانداری مسلط شوند مردم به آنها می‌گروند و همراه می‌شوند اما دیدند مردم مبارز اصلی آنها هستند.

به گزارش ایلنا وی با بیان اینکه منافقین برای انجام این کار در آمل زمینه‌سازی کرده بودند و به مردم می‌گفتند حکومت با دین دو مقوله متفاوت است، اظهار داشت: برای اینکه انگیزه دینی مردم سست شود و به حکومت مارکسیستی بپیوندند، می‌گفتند دین به حکومت کاری ندارد و می‌توانید دینتان را داشته باشید و مراسم‌های مذهبی برگزار کنید اما حکومت مسیر خود را می‌رود. مردم آمل که هم به دین آگاهی دارند و هم ولایی هستند وقتی دیدند برخی مراکز را گرفتند و عده‌ای را شهید کردند در شهر سنگرسازی کردند و آمل به شهر هزار سنگر معروف شد و با رجوع به مراکز سپاه مسلح شده و مقابله کردند و رشادت مردم آمل را حضرت امام در وصیت‌نامه خود متذکر شده و از آنها قدردانی کردند.

علم الهدی تاکید کرد: مردم سکولارها را قبول ندارند و همچنین دینی که در شعائر خلاصه شود را نمی‌پسندند و حکومتی هم که بخواهد دین مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد، قبول نمی‌کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه همانطور که ما تجربه ۴۰ ساله از انقلاب داریم دشمنان ما هم چنین تجربه‌ای را دارند، گفت:‌ دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند برای اینکه مردم از حکومت دینی دست بردارند حکومت دینی را ناکارآمد جلوه دهند و مردم امیدشان از حکومت و نظام قطع شود و شیوه آنها در عملیات روانی این است که مردم امیدی به نظام نداشته باشند.

وی تاکید کرد: آنچه باید مورد توجه قرار دهیم این است که مسئولان کاری کنند تا مردم به نظام امیدوار شوند و امیدواری به نظام به معنای تعامل و برقراری ارتباط با بیگانه نیست و این خواسته دشمن است و این نوع تعامل با بیگانه مردم را به نظام امیدوار نمی‌کند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: وزیر خارجه فرانسه به شما تهمت زده و گفته است مساله موشک را حل کردیم و می‌خواهیم مذاکره کنیم که ایران از اقتدار در منطقه دست بردارد. این قابل قبول نیست و این رویکرد برای همه مسئولان ما براساس تجربه و شکست در برجام ثابت کرده که به هر مقداری که از قدرت تنزل کنیم، مشکلات مردم بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در اقتدار خود در منطقه محدودیت ایجاد کنیم و از آن صرف‌نظر کنیم مشکل معیشتی مردم حل نخواهد شد، ادامه داد: می‌خواهید وزیر خارجه فرانسه که همدست آمریکاست را به کشور راه دهید؟ مردم راضی هستند؟ باید مردم عزیز را امیدوار کنیم و در این راستا مردم باید روند اقتصادی جامعه، نرخ ارز و طلا، گرانی و معیشت را در سراشیبی ببینند و مردم با حرف و انشاءالله و ماشاءالله امیدوار نمی‌شوند.

امام جمعه مشهد گفت: تنها راه حل اشتغال و حل مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است که چهار سال است رهبری راهکار می‌دهند اما متاسفانه به جایی نرسیده است. مسیر و راه مشخص است اگر در این مسیر حرکت کنیم به جد مردم امیدوار می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید