رئیس جمهوری پیشین برزیل ممنوع الخروج شد

    کد خبر :210041

دادگاهی در برزیل حکم ممنوع الخروجی «لولا داسیلوا» رئیس جمهور پیشین این کشور را صادر کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، دادگاهی در برزیل حکم ضبط گذرنامه لولا داسیلوا را صادر کرد. داسیلوا قصد داشت که امروز برای شرکت در کنفرانس اتحادیه آفریقا به اتیوپی سفر کند.

کریستیانو زانین وکیل رئیس جمهوری پیشین برزیل این تصمیم را بهت آور خواند که محدودیت غیرضروری در رفت و آمد وی ایجاد می کند. به گفته وی، گذرنامه داسیلوا امروز عودت داده می شود.

قضات برزیلی در چند ماه آینده پیرامون تجدیدنظر نهایی در حکم پرونده داسیلوا اعلام رای خواهند کرد که این امر ممکن است به بازداشت وی بیانجامد. دیروز پنجشنه یک دادگاه استیناف حکم اولیه محکومیت رئیس جمهوری سابق این کشور به اتهام فساد و پولشویی را تایید کرد.

صدور این حکم امیدهای لولا داسیلوا برای ورود به صحنه انتخابات و رسیدن به مسند ریاست جمهوری را نقش برآب کرد.

دو قاضی از سه قاضی مسوول رسیدگی به پرونده لولا داسیلوا روز چهارشنبه ضمن تایید حکم اولیه صادر شده علیه او، حکم حبس او را از ۹ سال و نیم به ۱۲ سال و یک ماه افزایش دادند.

حکم صادره از سوی دادگاه استیناف به معنای آن است که لولا داسیلوا از نظر قانونی فاقد صلاحیت لازم برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری برزیل در ماه اکتبر است.

لولا داسیلوا از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰، زمام امور برزیل را در دست داشت.

لولا داسیلوا در واکنش به حکم دادگاه استیناف گفت، روند دادرسی کاملا انگیزه و جهت گیری سیاسی داشت و هدف آن، ممانعت از شرکت وی در انتخابات است.

داسیلوا به دریافت ۵۴۰ هزار پوند (۷۵۵ هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام ‘او ای اس’ محکوم شد. این شرکت ساختمانی حدود ۲۰ میلیون پوند (۲۸.۴۲ میلیون دلار) رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکت دولتی نفت ‘پتروبراس’ پرداخت کرد که بخشی از این رشوه در اختیار حزب لولا داسیلوا قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید