افزایش آمار خیابان‌خواب‌های انگلیس برای هفتمین سال

    کد خبر :209885

تعداد افرادی که در انگلیس شب‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند برای هفتمین سال پیاپی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، براساس آمار رسمی این رقم در پاییز سال ۲۰۱۷ میلادی با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۷۵۱ نفر رسیده است.

این آمار مربوط به افرادی است که شب‌ها در کنار خیابان می‌خوابند و یک چهارم آن مربوط به شهر لندن است. دولت انگلیس می‌گوید که برای حل این مشکل تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۵۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

طبق این آمار ۶۵۳ نفر از این افراد زن هستند و ۷۶۰ نفر از شهروندان اتحادیه اروپا که از خارج انگلیس به این کشور آمده‌اند و ۱۹۳ نفر از آنها، شهروندان غیراروپایی هستند.

افرادی که در پناهگاه‌های شهرداری‌ها یا اقامتگاه‌های موقت به سر می‌برند شامل این آمار نمی‌شوند.

به گزارش بی‌بی‌سی، میزان خیابان خوابی در لندن ۱۸ درصد و در بقیه مناطق انگلیس ۱۴ درصد افزایش داشته است. همچنین مناطق شمال غرب با افزایش ۳۹ درصدی رکوردار بوده است.

پولی نیت، مدیرعامل یک موسسه خیریه که به اسکان افراد بی‌خانمان و خیابان‌خواب کمک می‌کند، می‌گوید: این آمار نشان‌دهنده بحران مسکن در جامعه ماست. وقتی این تعداد افراد مجبور هستند در خیابان بخوابند این یعنی جامعه دچار مشکل است. تعداد افراد بی‌خانمان خیلی بیشتر از این کسانی است که شب‌ها در خیابان می‌خوابند.

خانم نیت می‌گوید: اگر افرادی که به طور موقت در اقامتگاه اسکان داده شده یا خانه دوستان و آشنایان خود هستند را به این آمار اضافه کنیم رقم به صدها هزار نفر می‌رسد.

موسسات خیریه حمایت از افراد بی خانمان اعلام کردند که این رقم ضرورت یک اقدام فوری را نشان می‌دهد.

جان اسپارکس، مدیرعامل موسسه خیریه “بحران‌ها” می‌گوید: اینکه در یک کشور ثروتمند و پیشرفته هر سال تعداد افرادی که مجبور می‌شوند در شرایط خطرناک و سرما در خیابان بخوابند بیشتر میشود یک فاجعه واقعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید