کیانوش عیاری: به عبور از خط قرمز‌ها اصرار ندارم

    کد خبر :209717

کیانوش عیاری که این روزها مشغول ساخت سریال «۸۷ متر» است، می گوید: من هیچ وقت اصراری برای عبور از خط قرمز ندارم.

به گزارش ایسنا:این کارگردان سینما و تلویزیون که پس از سال ها بار دیگر با تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سریال «۸۷ متر» به تلویزیون بازگشته است، در پاسخ به این پرسش که آیا در تولید این سریال با خط قرمزهایی مواجه شده است؟ می‌گوید: من هیچ وقت اصرار برای عبور از خط قرمز ندارم. مطلقا در این سال‌ها که در عرصه فیلمسازی مشغول به کار هستم، یعنی از سال ۱۳۵۹ که در تلویزیون شروع کردم تا کنون، هرگز تلاش نکردم خط قرمزها را بشکنم. بدعت من در این حد است که دیگر نمی‌توانن فیلم دوبله کار کنم و باید بروم به سمت صدابرداری سر صحنه. در فیلم «کاناپه» هم خجالت می‌کشیدم زن را در خلوت خودش وقتی می‌خواهد سر روی بالش بگذارد، با روسری نشان بدهم.

کارگردان سریال «روزگار قریب» ادامه می‌دهد: زمان ساخت سریال «روزگار قریب» چون بدون فیلمنامه کار می‌کردم، این موضوع می‌توانست باعث ایجاد حساسیت‌هایی در تلویزیون بشود که چون بدون فیلمنامه پیش می‌رویم، صحنه‌هایی ساخته شود که با ممیزی مواجه شود؛ که طبیعتا هم اینگونه شد. ما در زمان پخش سریال «روزگار قریب» در سال ۱۳۸۶ ممیزی‌هایی شامل حالمان شد، ولی به هر صورت کارمان را انجام دادیم. امروز هم در ساخت سریال «۸۷ متر» شرایط به همان صورت است؛ البته تا اینجای کار از لحاظ ممیزی با مشکلی مواجه نشدیم.

عیاری همچنین درپاسخ به پرسشی درباره مشکلات مالی که پیشتر این سریال با آن مواجه بود، توضیح می‌دهد: مشکلات مالی که دیگر جزو ملزومات رندگی ماست. این موضوع کلی است و تنها شامل حال تولید سریال و فیلم نمی شود. ممکن است پرداخت حقوق ها درسراسر کشورهم با تاخیرهایی همراه باشد، دیگر چه برسد به ما. طبیعتا در مقاطعی که تلویزیون بحران مالی داشته، این موضوع شامل نه تنها سریال ما، بلکه همه پروژه‌هایی شده است که در دست تولید هستند. اما فعلا در حال حاضر درگیر مشکلات مالی نیستیم، ولی در آینده حتما خواهیم شد.

او با بیان اینکه «بعضی کارها خارج از اقتدار ما و شرایط تعیین کننده است»، ادامه می‌هد: از هشت سال پیش این طرح را به سازمان صداوسیما داده و برای آن هم مبلغی را دریافت کرده بودم، ولی به دلیل مشکلات کاملا شخصی نتوانستم آن را انجام بدهم. ساخت این سریال پس از هشت سال به دلیل تعهدی بود که به سازمان داشتم و الان هم با اشتیاق در حال کار هستم. اینطور نیست که چون این پروژه سریال است بخواهم در جایی کم بگذارم یا کوتاه بیایم، بلکه با همان کیفیت کارهایی سینمایی مثل «خانه پدری» و «کاناپه» این سریال را هم تولید می‌کنم و همان وسواس ها و حساسیت ها را دارم و مطلقا سیستم کارم عوض نشده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون یادآور می شود: طبیعتا وقتی آدم کار می کند حال شخصی خودش هم بهتر است. در زمان شروع یک سریال شاید این تصور برایم ایجاد شود که ممکن است چند سال مشغول کاری شوم که مرا از سینما دور می کند، ولی به محض شروع کار تمام وجودم اشتیاق می شود و الان هم با گروهی کار می کنم که در کار هم مثل یک خانواده هستیم.

عیاری در پایان سخنان خود زمان احتمالی پخش سریال «۸۷ متر» را نیمه دوم سال ۹۷ اعلام کرد و گفت که تاکنون نزدیک به ۴۰۰ دقیقه از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید