واکنش ما به ترامپ، آزمایش‌های موشکی زیاد است

    کد خبر :20969

مقام‌های کره‌شمالی اعلام کردند که این کشور در واکنش به فشارها و تهدیدهای کاخ سفید، آزمایش‌های موشکی زیادی انجام خواهد داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسکای‌نیوز، کره‌شمالی، امروز- دوشنبه- اعلام کرد که آماده استقرار و تولید مقادیر زیادی موشک میان‌برد است که تا ژاپن می‌رسند و پایگاه‌های نظامی مهم آمریکایی در این کشور را هدف قرار می‌دهد.

گفته می‌شود موشکی که کره‌شمالی روز گذشته آن را شلیک کرد، می‌تواند تا ژاپن برسد و برخی پایگاه‌های نظامی مهم آمریکا در این کشور آسیایی را هدف قرار دهد.

در مورد آزمایش موشکی اخیر پیونگ‌یانگ، یک مقام نظامی کره‌جنوبی گفته است که به نظر می‌رسد موشک آزمایش شده، نسخه ارتقا‌یافته و اصلاح‌شده «موشک سوخت جامد» زیردریایی‌های کره‌شمالی باشد.

یک مقام رسمی آمریکا نیز که همراه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در سفر به عربستان سعودی به‌سر می‌برد، گفته است کاخ سفید از پرتاب این موشک‌ها آگاهی دارد و دریافته است که موشک جدید نسبت به سه موشک قبلی از برد کوتاه‌تری برخوردار بوده است.

این در حالی است که رسانه‌های کره‌شمالی گزارش دادند، این کشور در واکنش به تهدیدها و فشارهای دولت ترامپ، دست به آزمایش‌های موشکی بیشتری خواهند زد.

ترامپ که در سفر منطقه‌ای خود به‌سر می‌برد، تاکنون هیچ واکنشی به این موضع کره‌شمالی نشان نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید