آمادگی “تشخیص‌هویت پلیس آگاهی” برای شناسایی هویت جانباختگان سانچی

    کد خبر :209601

رییس پلیس آگاهی ناجا از آمادگی تیم‌های “تشخیص هویت ناجا” برای اعزام به چین و کمک به شناسایی هویت جانباختگان کشتی سانچی خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا امکان فعالیت تیم‌های تشخیص هویت آگاهی ناجا در کشور چین و تسریع در فرآینده شناسایی هویت جانباختگان وجود دارد یا خیر؟ گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در هر کشور و در هر اتفاقی که بیفتد حتی اگر در آن حادثه ایرانیان نیز حضور نداشته باشند تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی را به آن مناطق اعزام کنیم.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برای تسریع در روند شناسایی هویت جانباختگان سانچی نیز آمادگی اعزام تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی را داریم، گفت: اما با توجه به اینکه از نظر حقوق بین‌الملل و قضایی، محیطی که این اتفاق رخ داده متعلق به کشور چین است باید آنها از ما این موضوع را بخواهند یا مجوز حضور ما را صادر کنند.

مقیمی با تاکید براینکه عوامل تیم‌های تشخیص هویت پلیس آگاهی به صورت دائم آمادگی اعزام به اقصی نقاط دنیا را دارند، ادامه داد:‌ در عرض کمتر از دو ساعت تیم‌های تشخیص هویت و بررسی ژنتیک آماده اعزام هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع حوادث مختلف همواره وجود دارد، گفت:طبق برنامه‌ریزی سازمانی تعریف مشخصی دراین‌زمینه انجام شد و چندین تیم ما به صورت آماده باش دائم هستند و شیفت بندی شده‌اند و هرزمان که لازم باشد امکان فعالیت آنان در داخل و خارج کشور وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید