ارایه مجوز از سوی محیط‌ زیست به معدن شن و ماسه طالقان کذب است

    کد خبر :20959

مدیر منابع آب طالقان البرز، ارایه هرگونه مجوز از سوی محیط زیست در ارتباط با فعالیت معدن شهید عراقی و فرآوری شن و ماسه در بستر رودخانه شاهرود طالقان را کذب دانست.

طهایی با بیان این که پیگیر فعالیت غیرقانونی معدن شهید عراقی هستیم به خبرنگار فانوس  توضیح داد: در حال حاضربه صاحبان معدن اخطار داده‌ایم و از فعالیت آنان در بستر رودخانه ممانعت کرده‌ایم.

مدیر منابع آب طالقان البرز  تصریح کرد: به طور حتم فعالیت معادن در بستر رودخانه می‌تواند منجر به آلودگی آب شود و برای سلامت شهروندان مضر است.

طهایی افزود :این معدن که حدود 6 سال تعطیل بود، سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که با اعتراض سازمان محیط زیست طالقان و حکم قضایی فعالیت آن متوقف شد.

اما به نظر می‌رسد صاحبان این معدن بار دیگر  با رایزنی‌‌های خود توانستند با تغییر نام معدن شهید عراقی به امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این بار به بهانه همیاری با موافقت صنعت و معدن استان البرز فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی گفت: فعالیت معادن شن و ماسه بدون رعایت نکات زیست‌محیطی آسیب‌های زیادی در پی دارد؛ آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آلودگی آب بخشی از این خطرات هستند.

احمدوند مسئول روابط عمومی اداره محیط زیست البرز نیز تاکید کرد :معدن شهید عراقی فاقد هرگونه مجوز از سوی محیط زیست البرز است.

گفتنی است، پیش از این مهندس دواچی معاون امور معدن استان البرز گفته بود: درباره فعالیت این معدن و آلودگی‌های ناشی از آن بزرگنمایی شده است و  اغراض شخصی دنبال توقف فعالیت این معدن است.

وی همچنین تصریح کرده بود: برای فعالیت دوباره این معدن از محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب استعلام‌های لازم  گرفته شده است.

لازم به ذکر است  رودخانه شاهرود تأمین کننده آب استان البرز و تهران است و هرگونه فعالیت غیراصولی در آن  باعث آلودگی آب شرب استان البرز و تهران خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید