علیزاده سرپرست منطقه آزاد ارس شد

    کد خبر :209382

از سوی مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد اسدالله علیزاده به عنوان «سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس منصوب شد.
انتصابی که با عنایت به سوابق و تجارب و فعالیت های اسدالله علیزاده و ظرفیت های بالقوه و توانمندی های منطقه آزاد ارس، عمل به بند 11 مبانی اقتصاد مقاومتی یعنی توسعه عمل مناطق آزاد را اینبار در ارس نمایان کرد.
يكي از مهم ترین اهداف ايجاد مناطق آزاد تبديل آنها به پایگاه هایی براي گسترش صادرات غيرنفتي است، این مناطق با گسترش فعالیت های بخش های غیرنفتی، متنوع سازی اقتصادی و دارا بودن پتانسیل های مناسب در جهت تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی می توانند نقش مؤثری در دستیابی به این هدف داشته باشند.
منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، با توجه به موقعیت ویژه ژئوپولوتیکی در دسترسی به بازارهای جهانی، قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی و دارا بودن زیرساخت های منحصر به فرد در زمینه حمل و نقل و انرژی، از پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای در دستیابی به اهداف فوق و توسعه فعالیت های تولیدی و توسعه صادرات غیر نفتی برخوردار است.
منطقه آزاد ارس با برخورداري از مرز مشترك با كشورهاي آذربايجان، ارمنستان و جمهوري خودمختار نخجوان و وجود خطوط ارتباطي با منطقه قفقاز، تركيه و حوزه مديترانه از فرصت بالقوه‌ای که در آسیای میانه و قفقاز برای اقتصاد ایران وجود دارد می تواند بهره گیرد، چرا که ‌این ناحیه بسیاری از کشورهای مسلمان و نیز کشورهای هم سو با جمهوری اسلامی را در خود جای داده است و به لحاظ اهمیت سیاسی و اقتصادی مزیت های فوق العاده ای دارد.
فعالیت های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با توجه به پیشرفت های اخیر و روند روبه رشد آن، حتی در شرایط تحریم می تواند نقش مهمی در رشد اقتصاد و ایجاد فرصت های اشتغال در استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور داشته باشد.
اسدالله علیزاده که سوابقی مانند ریاست هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مسئول راه اندازی منطقه آزاد ماکو و نیز مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، معاون توسعه مدیریت و مشاور سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی و معاون سرمایه گذاری شرکت ایرانگردی و جهانگردی در کارنامه خود دارد، اکنون با حکم مرتضی بانک سکاندار تحول و توسعه منطقه آزاد ارس شد.
یکی از نکاتی که طی سالهای اخیر در انتصابات مدیران عامل مناطق آزاد مغفول مانده بود توجه به سوابق و تجربیات مدیران انتصابی با چشم انداز و سند توسعه و همچنین ظرفیت های بالقوه مناطق آزاد بوده است که بعد از انتصاب انصاری لاری به مدیریت عاملی منطقه آزاد کیش، روزنه های تغییرنگاه در انتصابات کاملا محرز گردید و مرتضی بانک دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد، بعد از سکانداری هدایت و هماهنگی مناطق آزاد، اثبات کرد که مدیری توانمند و جوانگرا و توسعه محور است که در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در بند 11 مبانی اقتصادمقاومتی مبنی بر توسعه عمل مناطق آزاد، کاملا مصمم است که الگوی تحول اقتصاد بدون نفت را در جغرافیای کوچکی بنام مناطق آزاد پیاده نماید تا همین الگو، قابلیت بهره برداری برای جغرافیای بزرگتری در سطح کلان داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید