اطلاعات جعبه سیاه در اختیار ۴ کشور قرار گرفته است

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ۸:۱۴
    کد خبر :208889

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:مصاحبه با خدمه کشتی کریستال چینی توسط کمیته از روز جمعه شروع می شود.

هادی حق شناس؛ در خصوص رمز خوانی جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله بر کریستال افزود: جعبه سیاه این دو کشتی امروز با حضور نمایندگان کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و پاناما (مالکین و صاحبان پرچم کشتی ها) بازگشایی و روند رمز خوانی آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات استخراج شده از دو جعبه سیاه (VDR )در اختیار ۴ کشور قرار گرفته و از آنجا که بخشی از اطلاعات کدینگ است، روند دی کدینگ باید طی شود که البته مشکلی وجود ندارد و تنها زمان بر است. اطلاعات مختلفی از طریق جعبه سیاه دو کشتی به دست می آید و کشورها برای مشورت از سازمان های اصلی کشورهایشان اقدام کرده اند تا به علل اصلی سانحه دسترسی پیدا کنند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از ابتدای پروسه بررسی سانحه تا انتهای رمزگشایی و تعیین تکلیف علل سانحه، نمایندگان و متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی حضور دارند و درجریان اقدامات قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران جوان،وی در خصوص مصاحبه با خدمه فله بر چینی کریستال گفت: از روز جمعه گفتگو با کارکنان شناور چینی آغاز می شود که با بررسی هم زمان با جعبه سیاه دو شناور است.

حق شناس اضافه کرد: از سازمان جهانی دریانوردی( IMO )نماینده ای در کمیته بررسی سانحه سانچی وجود ندارد اما این کمیته موظف است گزارش مستمری به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید