بازار مسکن هنوز به رونق نرسیده است

    کد خبر :208861

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران از به کارگیری تکنولوژی جدید در ساخت واحدهای مسکن سبز در بافت فرسوده خبر داد.

امید علیجانی عضو انجمن انبوه سازان استان تهران در نشست خبری با بیان اینکه بازار مسکن هنوز به رونق واقعی خود نرسیده است، اظهار کرد: گزارش‌های آماری که ارائه می‌شود، حاکی از رشد بازارهای مصرفی برای متقاضیان متوسط جامعه است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بازار مسکن در نرخ‌های زیر 700 میلیون تومان رونق گرفته است و بسیاری از متقاضیانی که خواستار بهینه سازی مسکن خود بوده‌اند، وارد این بازار شده‌اند.

علیجانی با اشاره به اثربخشی نوسازی بافت‌های فرسوده در بهبود بازار مسکن، تصریح کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند عرضه و تقاضای این بازار را برابر کند.

عضو انجمن بتن کشور گفت: وجود واحدهای خالی از سکنه به دلیل آنکه در دوران رکود ساخته شده ، باعث افزایش آمار واحدهای خالی شده است.

علیجانی تاکید کرد: بسیاری از این واحدها به امید رونق پیدا کردن بازار ساخته شده بود، ولی با ایجاد رکود بسیاری از آنها ناامید شدند.

عضو انبوه سازان مسکن استان با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن برابر با نرخ تورم خواهد بود، بیان کرد: ورود لیزینگ‌ها به بازار مسکن می‌تواند، باعث فروش واحدهای خالی شود.

علیجانی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه مسکن ساماندهی واحدهای فرسوده در شهرها است، یادآور شد: سعی کرده ایم با تملک اراضی و مدل‌سازی تامین مالی بتوانیم یک توزیع مطمئن در حوزه مسکن ایجاد کنیم.

به گزارش خبر نگاران جوان،وی از به کارگیری تکنولوژی جدید در ساخت واحدهای مسکن سبز در بافت فرسوده خبر داد و گفت: با استفاده از مشاوران کشورهای آلمان و به کارگیری استراتژی 5 ساله، منطقه ای را به عنوان پایلوت جهت نوسازی به کار خواهیم گرفت.

علیجانی از کاهش ساخت و ساز واحدهای تجاری در سطح شهر خبر داد و گفت: هم اکنون کشور از ساخت واحدهای تجاری اشباع شده است، بنابراین باید به سمت ساخت واحدهای مسکونی و سایر کاربری ها حرکت کنیم تا بتوانیم این بخش را رونق دهیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون افراد غیرحرفه ای از این صنعت خارج شده اند، بنابراین با رقابتی شدن بازار مسکن می توانیم، شاهد حرفه‌ای شدن صنعت ساختمان باشیم.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران در پایان درباره رکود در حوزه بتن گفت: رکود ایجاد شده در بازار مسکن، باعث کاهش استفاده از سیمان و بتن در بازار ساخت و ساز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید