عادل جبیر: از توافق هسته‌ای ایران نگرانیم

    کد خبر :208821

وزیر خارجه عربستان با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: عربستان از توافق هسته‌ای ایران نگران است.

به گزارش بازتاب به نقل از الیوم السابع، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز (چهارشنبه) در نشست جهانی داووس مدعی شد که ایران امروز شاهد درگیری‌های داخلی است و موضع کشورش نسبت به توافق هسته‌ای به پایبندی ایران به بندهای توافق و مطمئن شدن از این امر که ایران پس از دو دهه به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، بستگی دارد.

وی مدعی شد: قدرت و منابع ایران محدود است و امروز به دلیل رویکردی که کشور ایران دارد درگیری داخلی در آن به وجود آمده است.

الجبیر در ادامه مدعی شد: مساله مهم این است که تقریبا تمام کشورهای جهان مورد هجوم گروهک‌های تروریستی القاعده و داعش قرار گرفتند، اما ایران مورد هجوم آن‌ها قرار نگرفت. دلیل این امر چیست؟

وزیر خارجه عربستان ادامه داد: برخی از کشورها از جمله عربستان از توافق هسته‌ای ایران نگران هستند و آیا بعد از 10 یا 12 دوازده سال چه اتفاقی برای غنی‌سازی اورانیوم ایران خواهد افتاد؟ آیا مردم این اطمینان را دارند که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت؟ به نظر من اطمینان ندارند.

وزیر خارجه عربستان درحالی این ادعاها را در رابطه با توافق هسته ای ایران مطرح می کند که آژانس بین المللی انرژی اتمی بیش از هشت بار پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با برجام اعلام کرده است: سیاست ترامپ و بیانیه ی وی تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای خدشه دار کردن یک توافق محکم چندجانبه است که همزمان بندهای ۲۶، ۲۸ و ۲۹ آن توافق را نیز به شکل مغرضانه‌ای نقض می‌نماید. برجام قابل مذاکره مجدد نیست: به جای تکرار لفاظی‌های کهنه، آمریکا باید مانند ایران به تعهداتش در برجام عمل نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید