کمیته رایزنی‌های سیاسی ایران و ترکیه برگزار شد

    کد خبر :20864

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه در چارچوب کمیته رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با «سدات اونال » همتای ترکیه‌ای خود در تهران دیدار کرد.

در این ملاقات دو طرف بر ضرورت تکیه بر پیوندهای مشترک فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو کشور همسایه برای گسترش همکاری‌ها و افزایش ارتباطات میان ایران و ترکیه تاکید کرده و در خصوص مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

سدات اونال با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: آنچه در ایران اتفاق افتاد نمایش بزرگی از دموکراسی و مردم سالاری بود و مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانگر عزم مردم ایران برای تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کشورشان است.

ابراهیم رحیم‌پور نیز برگزاری موفقیت‌آمیز همه پرسی ترمیم قانون اساسی در ترکیه را تبریک گفت و افزود: ما برای تصمیم و اراده مردم ترکیه احترام قائلیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند و همکاری دو جانبه و منطقه‌ای این دو کشور می‌تواند به رشد و توسعه مناسبات دو جانبه و هم‌چنین به حل مسائل منطقه‌ای کمک کند.

در این ملاقات هم‌چنین دو طرف در مورد موضوعاتی مانند برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران در آینده نزدیک، همکاری موثر دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و انواع قاچاق از جمله قاچاق انسان با استفاده از ساز و کارهایی که در روابط دو کشور پیش‌بینی شده گفت‌وگو کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید