نتیجه دیدارهای پرسپولیس عوض نمی‌شود/ باشگاه‌ها امکان شکایت ندارند

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۳۰
    کد خبر :208455

عضو کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: طبق آیین‌نامه قبلی کمیته انضباطی باشگاه‌های لیگ برتری مجاز به شکایت درباره ادعای مهدی طارمی نیستند.

به گزارش مهر، ادعای مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره دست بردن به قراردادش با باشگاه پرسپولیس حاشیه های فروانی را به همراه داشته است.

از این رو ادعاهایی مبنی بر احتمال شکایت تیم های لیگ برتری ایران مبنی بر حضور غیرقانونی مهدی طارمی در پرسپولیس و تغییر نتیجه دیدارهایی که او در فصل گذشته و فصل جاری برای پرسپولیس به میدان رفته است مطرح شد.

روزبه وثوق احمدی، عضو کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در اینباره به خبرنگار مهر، گفت: موضوعی که بر اساس ادعای آقای طارمی مطرح شده است به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مربوط می شود. این کمیته می تواند به این موضوع رسیدگی کنند.

عضو کمیته انضباطی AFC درباره مواد قانونی مربوط به جعل در قرارداد گفت: باید به این موضوع اشاره کنیم که مهدی طارمی تنها یک ادعا کرده است و بر اساس همین ادعا هم نمی توان روی آن مانور داد. چون هنوز اثبات نشده است. فیفا هم در رای خود در خصوص پرونده شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه نیز به مساله جعل قرارداد طارمی توسط مدیران وقت باشگاه پرسپولیس ورود نکرده و صرفا به غیر واقعی بودن تاریخ اشاره کرده است و آن را از نظر حقوقی مورد نظر قرارداده نه از بعد انضباطی.

وثوق احمدی ادامه داد: طبق تبصره یک ماده ۱۲۰ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال مصوب ۲۹ آذر ۹۶، تخلفاتی که قبل از این تاریخ رخ داده است بر اساس مقررات انضباطی زمان وقوع رسیدگی می شوند مگر آنکه مقررات جدید به نفع شخص متخلف باشد که در این صورت بر اساس مقررات جدید رسیدگی خواهد شد.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون خاطرنشان کرد: همچنین در آیین نامه جدید به صراحت آمده است مشمول محدودیت زمانی نیست اما باید از فیلتر مربوط به ماده ۱۲۰ عبور کند تا بتوان یک پرونده قدیمی را با مقررات انضباطی جدید بررسی کرد. از نظر من باید در صورت اثباث این تخلف از آیین نامه قبلی استفاده کرد.

وی درباره مواد آیین نامه انضباطی قبلی نیز افزود: در ماده ۷۴ آیین نامه انضباطی قبلی قید شده است شرایط استفاده از سند مجعول شامل چه مورادی می شود و در مورد بازیکن غیر مجاز بند ۱۴ ماده ۶۸ صراحتا اعلام کرده است شکایت درباره تخلف فقط ظرف ۲ ساعت بعد از پایان بازی می تواند انجام شود.

وثوق احمدی درباره ادعای مسئولان باشگاه استقلال مبنی بر رسیدگی مجدد روی پرونده مهدی طارمی گفت: این موضوعی است که باشگاه های لیگ برتری نظیر استقلال می توانند طبق بند ۵ ماده ۶۰ آیین نامه جدید به کمیته انضباطی مطرح کنند و مرجع رسیدگی نیز همین کمیته است اما باید متذکر شوم به نظر می رسد این پرونده طبق آنچه در بالا ذکر شد شامل ماده ۱۲۰ می شود و امکان بررسی آن منوط به تایید کمیته انضباطی می باشد.

وثوق احمدی درباره اینکه قانون، اجازه شکایت به تیم های لیگ برتری را می دهد یا خیر تصریح کرد: با توجه به تاریخ رخ دادن موضوع این پرونده و بر اساس مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۶، آیین نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال مربوط به این موضوع نمی شود و باید مقررات انضباطی قبلی را ملاک قرار داد. طبق آیین نامه پیشین انضباطی نیز تیم های لیگ برتری تنها ۲ ساعت پس از برگزاری بازی های خود حق شکایت در خصوص حضور غیر قانونی بازیکنان حریف را داشتند. مسابقاتی که مهدی طارمی برای باشگاه پرسپولیس به میدان رفته است، در زمان مقررات سابق بوده است و از نظر اینجانب باید به همان آیین نامه قبلی مراجعه کرد، لکن با توجه به صلاحیت کمیته محترم انضباطی ، نظر نهایی را آن کمیته محترم اعلام خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید