وداع با شهید مجتبی رضایی در شهریار

شب گذشته و همزمان با برگزاری مراسم یادبود ٣٢شهید مدافع حرم از لشکر فاطمیون، مراسم وداع با شهید مدافع حرم مجتبی رضایی در شهرستان شهریار برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی سالمی، امام جمعه شهرستان شهریار در این مراسم با بیان اینکه علل ماندگاری نهضت‌های دینی، اراده خداوند است گفت: برای انجام هر کاری که انسان غالبا قصد انجام آن را دارد دو امر در نظر گرفته می‌شود. امر اول در نظر گرفتن اسباب به وجود آورنده کار و امر دیگر اسباب نگهدارنده آن کار است. هیچ نهضتی مانند نهضت کربلا وجود ندارد که تا این اندازه ماندگار باشد. تا کنون هیچ محفلی از مراسم امام حسین (ع) و ائمه نبوده است که تعطیل شده باشد.
امام جمعه شهرستان شهریار علت ماندگاری نهضت کربلا را به محافل ایجاد کننده این نهضت مرتبط دانست و عنوان کرد: مهمترین دلیل باقی ماندن دین و مذهب اراده خداوند بود. هیچ چیز در مقابل اراده خداوند دوام نمی‌آورد.

حجت‌الاسلام سالمی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) رکورددار دعاگویان در قرآن است و خداوند در تعریف ایشان می‌فرماید: ابراهیم(ع) امت من است. در تکرار تاریخ، زمانی که پیامبر اکرم(ص) زیر گلوی امام حسین(ع) را بوسید این دعای حضرت ابراهیم(ع) را زمزمه کرد: خدایا همسر و فرزندان و ذریه حسین(ع) برای اقامه دین و نماز در این راه قدم برمی‌دارند، دلهای مردم عالم را به حسین(ع) و ذریه ایشان متمایل کن. به واسطه این دعا امروز شاهد این هستیم که دلهای همه عالم متمایل به امام حسین (ع) است. این محبت حبّ به حسین (ع) تنها به اراده خداوند و دعای پیامبر (ص) باز می‌گردد. هرجا کار ما برای دین خدا باشد اراده خدا به آن تعلق می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امکان ندارد شما دستور خدا را انجام دهید و خدا شما را رها کند. اراده خدا حفظ ایمان و مومنین است. ملائک در چند مورد از کار خدا تعجب می‌کنند. یکی از آن موارد جایی است که خدا می‌خواهد بنده مومنش را عزیز کند و تمام مردم قصد ذلیل کردن او را دارند. صحبت از حضرت علی (ع) ٦٠سال بر روی منبرها ممنوع بود، حتی مسجدی برای لعن علی (ع) بنا کردند اما آیا  علی (ع) ذلیل شد؟ زمانی در مورد شهدای مدافع حرم شنیده شد که در ازای دریافت میلیون‌ها پول عازم سوریه می‌شوند اما بعدها روشن شد که چگونه این افراد در اوج مظلومیت راهی می‌شدند. اراده خدا بر مومنین تعلق می‌گیرد. جمعیت حاضر در تشییع پیکر شهدای مدافع را اراده خدا جمع می‌کند. مومنان آگاه باشید که دشمنان نمی‌خواهند سر سوزنی خیر به شما برسد.
وی  اظهار کرد: دشمن نمی‌خواهد ما ولی امر مسلمین داشته باشیم، آنها نمی‌خواهند ما راه شهدا را ادامه دهیم، نمی‌خواهند راه فاطمیون ادامه پیدا کند. آنها ما را محتاج می‌خواهند. سوریه را با خاک یکسان شده می‌خواهند. چرا؟چون همه اینها برای ما خیر است. اراده خدا همیشه بر این تعلق می‌گیرد که آنهایی که برای خدا جان و مال می‌دهند بر اساس سنت خدا همیشه زنده باشند. فلا تحسبن الذین قتلوا… این سنت خدا است که شهدا و راه شهدا زنده بماند. اراده خدا است که حضرت زینب(س) در پاسخ به ظلم و کنایه‌های یزید پس از کربلا به یزید بگوید: تو نمی‌توانی ما را از بین ببری چون خدا خواست ما بمانیم. خدا خواست که مدافعان  و حامیان اهل بیت حفظ شوند زیرا اهدافشان مقدس است. مبارزه با دشمن یکی از اصول است.خیلی‌ها دشمن را می‌شناسند. امام حسین (ع) صبر و مدارا نکرد. حضرت علی(ع) نصیحت کرد، موعظه کرد، وقتی نتیجه نداشت شمشیر به دست گرفت و قدمی عقب‌نشینی نکرد.
امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به انتخابات پیش رو بیان کرد: یک ماه دیگر یکی از صحنه‌های مبارزه با دشمن را شاهد خواهیم بود و آن، شرکت در انتخابات است. امام خمینی(ره) فرمود: مردم در صحنه باشید. این در صحنه بودن گاهی مربوط به جبهه‌های جنگ می‌شود، گاهی صحنه‌های علمی است و گاهی دفاع از حرم و گاهی شرکت در صندوق‌های رأی. در انتخابات باید ٥ مولفه در نظر گرفته شود. حصور در انتخابات، امنیت در انتخابات، رقابت سالم و انتخاب اصلح که طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله) مهمترین مولفه حضور حداکثری در عرصه‌های انتخابات است.

حاضران در این مراسم همراه با خانواده‌های شهدای مدافع حرم شهرستان شهریار و ملارد با پیکر شهید مدافع حرم  مجتبی  رضایی در حضور پدر، همسر و فرزندان شهید وداع کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید