جدیدترین اخبار
۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶ اجتماعی کد خبر :208392

۷۰ درصد تماس‌ها درباره مشکلات کودکان زیر ۱۲ سال/ ۴۰ درصد کودکان «تنبیه» را تجربه کرده‌اند

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در دیماه سال جاری را ۵۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: مشاوره‌های انجام شده با فراوانی ۵۴ درصد عمدتا در مورد کودکان پسر بوده است.

شیرین صدرنوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میانگین زمانی بیشتر مشاوره‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بوده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌ها از طرف مادران بین ۳۰ تا ۴۰ ساله بوده است. همچنین ۱ درصد از تماس ها از جانب پدران و ۱ درصد از طرف کودکان برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از سن کودکانی که درباره آنها مشاوره انجام شده است، بین ۴ تا ۷ سال سن دارند، اظهار کرد: ۴۰ درصد از تماس های برقرار شده در مورد کودکان زیر سن مدرسه است. همچنین کودکان دبستانی با حدود ۳۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

صدرنوری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی تماس گیرندگان تصریح کرد: استان تهران با ۸۳ درصد بیشترین تماس‌ها در کشور را داشته و سایر استان ها با ۱۵ درصد باقی تماس‌ها را شامل شده‌اند. ۰٫۳۸ تماس‌ها با فراوانی ۲ مورد نیز مربوط به خارج از کشور بوده است. همچنین منطقه ۴و ۵ تهران با ۱۵٫۴۵ و ۱۵٫۲۳ درصد، در صدر مناطق تهران از نظر فراوانی تماس ها قرار دارند.

این مددکار اجتماعی حمایت از حقوق کودکان با اشاره به مدرک تحصیلی تماس گیرندگان، تصریح کرد: ۴۵ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۴ درصد کارشناسی، ۱۰ درصد کاردانی، ۸ درصد زیردیپلم و ۶ درصد دارای مدرک کارشناس ارشد بوده‌اند. همچنین براساس آمار های صدای یارا ۴۰ درصد از کودکان گونه‌ای از تنبیه را تجربه کرده‌اند.

وی در با بیان اینکه ۹۴ درصد از تماس‌گیرندگان دارای خانواده‌های هسته‌ای، در حدود ۲٫۸ درصد نیز خانواده‌های گسترده داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلات خانوادگی و مسائلی از قبیل عدم آشنایی با شیوه فرزندپروری، عدم هماهنگی بین والدین در تعلیم و تربیت و اعتیاد والدین بیشترین موضوعاتی بوده‌اند که درباره آنها مشاوره انجام شده است.

صدرنوری در ادامه اظهار کرد: اختلالات رفتاری نظیر زود رنجی، کم رویی، تنبلی، دروغگویی، پرخاشگری و عدم اعتماد به نفس با فراوانی ۲۶ درصد در رتبه بعدی قرار دارند. همچنین موضوعات و مسائل مربوط به مدرسه ۱۷ درصد از فراوانی تماس‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این مددکار اجتماعی کودکان، ۳ درصد از تماس ها را مربوط به مسائل بلوغ و نوجوانی اعلام کرد و گفت: ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۶٫۸ درصد کارمند و ۱٫۷ درصد شغل آزاد داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره ۸۱۵۳۱۱۱۳-۸۸۵۳۱۱۰۹- ۸۸۵۰۱۱۱۵- ۸۸۵۰۱۴۱۴ (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ۹ تا ۱۷ پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان است.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • عدم تغییر نرخ بیکاری نسبت به پاییز سال گذشته
  • احتمال سقوط بهمن در محورهای مازندران
  • تمدید مجوز اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه
  • واکنش چک به لغو نشست «ویزگراد» در رژیم صهیونیستی
  • بلیت سینما بیست هزار تومان می‌شود؟
  • منطقه ورجین را احیا خواهیم کرد
  • آیا گران قیمت‌ترین نقاشی جهان تقلبی است؟
  • چین به اتهامات آمریکا واکنش نشان داد
  • راه‌اندازی اردوگاه زیادیان در شرق تهران
  • نوبخت مسئول مستقیم عدم تسویه حساب بین وزارت نفت و دولت است
  • کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک»
  • شرکت‌های دولتی مجاز به انتشار۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی شدند
  • آیین نامه تأسیس بورس در مناطق آزاد تجاری – صنعتی تصویب شد
  • فرانسه برای پذیرش اتباع داعشی خود شرط گذاشت
  • برکناری دو مدیر در سطح استان به دلیل ضعف عملکرد
  • واکنش ستاره «پلنگ سیاه» به سوپرمن شدنش
  • موگرینی: روسیه توسط اتحادیه اروپا تحریم می شود
  • رمان بهروز بوچانی به ایران می‌آید
  • قیمت نفت به بالاترین حد در سال ۲۰۱۹ رسید
  • واکنش بانک مرکزی به سخنان عسگراولادی/صادر کنندگان صادق باشند
  • روایت فاطمه گودرزی از علاقه مردم به سریال‌ها
  • جهانگیری: عده‌ای حسود در کشور دنبال زمین‌زدن ثروتمندان هستند
  • خستگی اروپا از اتحاد با آمریکا/ شکاف در کنفرانس مونیخ عیان شد
  • شناسایی ۵۵ میلیاردی اموال ربوی در ابرکوه یزد
  • نقدینگی نقشی در نوسانات اخیر بازار ارز ندارد/کاهش بدهی بانکها
  • مجوز مجلس به دولت برای اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از دولت روسیه
  • ظرفیت افزایش تولید گوشت قرمز را نداریم
  • جزئیات سفرهای نوروزی بازنشستگان کشوری تشریح شد
  • قسمت ویژه سریال پایتخت برای شب عید
  • قیمت سوخت تحویلی به پتروشیمی‌ها افزایش می‌یابد
  • Ad