جدیدترین اخبار
۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶ اجتماعی کد خبر :208392

۷۰ درصد تماس‌ها درباره مشکلات کودکان زیر ۱۲ سال/ ۴۰ درصد کودکان «تنبیه» را تجربه کرده‌اند

مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در دیماه سال جاری را ۵۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: مشاوره‌های انجام شده با فراوانی ۵۴ درصد عمدتا در مورد کودکان پسر بوده است.

شیرین صدرنوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه میانگین زمانی بیشتر مشاوره‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بوده است، افزود: ۹۷ درصد از تماس‌ها از طرف مادران بین ۳۰ تا ۴۰ ساله بوده است. همچنین ۱ درصد از تماس ها از جانب پدران و ۱ درصد از طرف کودکان برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از سن کودکانی که درباره آنها مشاوره انجام شده است، بین ۴ تا ۷ سال سن دارند، اظهار کرد: ۴۰ درصد از تماس های برقرار شده در مورد کودکان زیر سن مدرسه است. همچنین کودکان دبستانی با حدود ۳۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

صدرنوری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی تماس گیرندگان تصریح کرد: استان تهران با ۸۳ درصد بیشترین تماس‌ها در کشور را داشته و سایر استان ها با ۱۵ درصد باقی تماس‌ها را شامل شده‌اند. ۰٫۳۸ تماس‌ها با فراوانی ۲ مورد نیز مربوط به خارج از کشور بوده است. همچنین منطقه ۴و ۵ تهران با ۱۵٫۴۵ و ۱۵٫۲۳ درصد، در صدر مناطق تهران از نظر فراوانی تماس ها قرار دارند.

این مددکار اجتماعی حمایت از حقوق کودکان با اشاره به مدرک تحصیلی تماس گیرندگان، تصریح کرد: ۴۵ درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، ۲۴ درصد کارشناسی، ۱۰ درصد کاردانی، ۸ درصد زیردیپلم و ۶ درصد دارای مدرک کارشناس ارشد بوده‌اند. همچنین براساس آمار های صدای یارا ۴۰ درصد از کودکان گونه‌ای از تنبیه را تجربه کرده‌اند.

وی در با بیان اینکه ۹۴ درصد از تماس‌گیرندگان دارای خانواده‌های هسته‌ای، در حدود ۲٫۸ درصد نیز خانواده‌های گسترده داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلات خانوادگی و مسائلی از قبیل عدم آشنایی با شیوه فرزندپروری، عدم هماهنگی بین والدین در تعلیم و تربیت و اعتیاد والدین بیشترین موضوعاتی بوده‌اند که درباره آنها مشاوره انجام شده است.

صدرنوری در ادامه اظهار کرد: اختلالات رفتاری نظیر زود رنجی، کم رویی، تنبلی، دروغگویی، پرخاشگری و عدم اعتماد به نفس با فراوانی ۲۶ درصد در رتبه بعدی قرار دارند. همچنین موضوعات و مسائل مربوط به مدرسه ۱۷ درصد از فراوانی تماس‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این مددکار اجتماعی کودکان، ۳ درصد از تماس ها را مربوط به مسائل بلوغ و نوجوانی اعلام کرد و گفت: ۸۹ درصد از تماس گیرندگان خانه دار، ۶٫۸ درصد کارمند و ۱٫۷ درصد شغل آزاد داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، واحد مددکاری صدای یارا با شماره ۸۱۵۳۱۱۱۳-۸۸۵۳۱۱۰۹- ۸۸۵۰۱۱۱۵- ۸۸۵۰۱۴۱۴ (با کد شهری ۰۲۱) هر روز از ۹ تا ۱۷ پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان است.

Ad

روی خط خبر

  • توزیع چهارمین قسمت سریال پربازیگر «۱۳ شمالی»
  • چین به دنبال گسترش همکاری‌ها با ایران است
  • واکنش حدادعادل به جنجال‌سازی فرزند محمدرضا پهلوی
  • رمزگشایی از پلاکارد جنجالی؛ دست‌هایی در مرگ هاشمی در کار بوده است؟
  • برپایی جدیدترین کنسرت “فرزاد فرزین” در برج میلاد
  • زباله از سر و کول جنگل‌های شمال بالا می‌رود
  • حکم پرونده ثامن‌الحجج صادر شد اما هنوز ابلاغ نشده
  • دستور کار این هفته کمیسیون انرژی مجلس
  • سود آزادسازی قیمت خودرو به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود؟
  • مماشات پلیس با مشکلات عمومی به قیمت سلامتی مردم!
  • نشانه‌های هشداردهنده پیش‌دیابت
  • ۱۱۰‌هزار میلیارد تومان در جیب ۱۰۸نفر
  • بازپخش یک سریال محبوب قدیمی بعد از ۲۰ سال
  • رشد تجارت ایران با اروپا در آستانه تحریم
  • جاکارتا، شهر در اختیار دانش آموزان و دانشجویان
  • پرونده پرسپولیس و استقلال روی میز مجلس
  • نماینده ترکیه در اسکار معرفی شد
  • وجود ۲۲ نوع مدرسه در کشور/ تبعیض و ایجاد نظام طبقاتی نتیجه جداسازی دانش آموزان
  • فانوس ماهی‌های خلیج فارس در تور صیادان چینی
  • رییس دانشگاه تهران: وضعیت پرونده‌های دانشجویان بازداشتی هنوز نامشخص است
  • لیلی گلستان: بگذاریم کودکان هم به گالری‌ بیایند
  • پیشنهاد نامگذاری مکانی به نام عزت الله انتظامی در پایتخت
  • جعفرزاده: سوال‌کنندگان از رییس‌جمهور به‌دنبال ضربه‌زدن به دولت هستند
  • آمریکا: تا نابودی نهایی داعش در سوریه می‌مانیم
  • پمپئو: ما تیمی درجه یک برای ایران داریم
  • اولین ناوشکن ارتش به “فالانکس ایرانی” تجهیز شد
  • یک نماینده مجلس: نگرانی برای کمبود بنزین در کشور وجود ندارد
  • واقعیت‌های جامعه به طور واضح برای مردم بازگو شود
  • لایحه «اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» به مجلس بازگشت
  • صرافی‌ها:عرضه ارزپتروشیمی‌ها قطره‌چکانی است