“پریناز ایزدیار” و “مینا ساداتی” ؛ بهترین بازیگران زن “داکا”

    کد خبر :208289

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا در کشور بنگلادش با اعطای پنج جایزه به فیلم‌ها و سینماگران ایرانی به کار خود پایان داد.

 پنج جایزه جشنواره داکا برای سینمای ایران

در این رویداد سینمایی که از تاریخ ٢٢ تا ٣٠ دی برابر با ١٢ تا ٢٠ ژانویه در بنگلادش برگزار شد:

در نهایت جایزه بهترین بازیگر زن بخش رقابتی “سینمای آسیا” به صورت مشترک به پریناز ایزدیار و مینا ساداتی برای فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد رسید.

«تابستان داغ» که اولین ساخته بلند سینمایی ایرج‌زاد است، سال گذشته و در سی‌پنجمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ بخش نامزد کسب جایزه شد و در نهایت دو سیمورغ بلورین بهترین تدوین و فیلمبرداری را از آن خود کرد.

در سایر بخش‌های جشنواره فیلم داکا، فیلم «پل سفید» ساخته علی قوی‌تن جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره را از آن خود کرد، «کماکان بودن» به کارگردانی آرش یزدانی جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش “سینمای معنا گرا” را به خود اختصاص داد.

جایزه بهترین فیلمبرداری بخش “سینما آسیا” این رویداد سینمایی نیز به مسعود سلامی برای فیلم «خفگی» ساخته فریدون جیرانی رسید.

امسال محسن امیر یوسفی از اعضای هیات داوران بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره فیلم “داکا” بود. فیلمهای “خفگی” (فریدون جیرانی)، “تیک آف” (احسان عبدی پور)، “تابستان داغ” (ابراهیم ایرج زاد) فیلم‌های ایرانی حاضر در این بخش بودند.

امسال در مجموع ۲۸ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم “داکا” حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید