معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اعلام کرد

برنامه وزارت بهداشت برای کنترل سیستمی و ساختاری بودجه بیمارستان‌ها

    کد خبر :208286

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: براساس نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، طرحی ایجاد شده که یکی از پایه و اساس‌های برنامه‌ریزی جدی ما در سال آینده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی صدرالسادات در همایش مدیران بودجه و مالی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی که روز گذشته در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: مشکلاتی که در حوزه‌های مالی و بودجه داریم، مشکلاتی همیشگی است و همه ما سعی و تلاش‌هایمان را برای به حداقل رساندن آنها انجام می‌دهیم و به دنبال آن هستیم تا با راه و روش‌هایی آنها را کاهش دهیم تا وزارتخانه شرایطی را پیدا کند که بتواند به اهدافش برسد و امور در مسیر و روال خود قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه کرد: به میزانی که هماهنگ‌تر، همدل‌تر و حرفه‌ای‌تر هستیم و توجه جدی به مسائل فنی و حرفه‌ای‌تر می‌کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم تا شرایط را بهتر کنیم.

صدرالسادات خطاب به همکاران مرکز بودجه و دفاتر بودجه دانشگاه‌ها و مدیران مالی، کارشناسان و مسولین مالی دانشگاه‌ها گفت: باید بتوانیم توانمندی‌هایمان را از این چیزی که وجود دارد، بیشتر کنیم و حرفه‌ایتر شویم و تسلط بر مقررات و آیین‌نامه‌ها را بیشتر کنیم و در روش‌ها و سیستم‌ها، خلاقیت به خرج بدهیم تا شرایط بهتر شود.

وی تاکید کرد: باید برای برون رفت از مشکلات، تمهیدی کرد و آنچه که از دست خودمان برمی‌آید، اصلاح ساختارها است؛ چراکه مسائلی که ما داریم به خصوص در بحث منابع، راه‌حل‌های ساختاری می‌خواهد. با تلاش‌هایی که صورت گرفته، توانستیم بخشی از مطالبات را وصول کنیم.

صدر السادات تصریح کرد: دانشگاه‌ها در توزیع و تخصیص منابع دقت بیشتری داشته و اولویت‌ها را لحاظ کنند. ما نیز به دنبال این هستیم که طی چند روز آینده منابع جدیدی را دریافت کنیم تا وضعیت فعلی، بهبود بیشتری یابد. کارهایی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال منابع دیگری را دریافت و تزریق کنیم.

بنابر اعلام وبدا، وی با اشاره به اینکه در حوزه بودجه و مالی باید نگاه‌ها ساختاری شود، افزود: دفاتر بودجه در دانشگاه‌ها باید منابع را کنترل کنند و به آن نگاه ساختاری داشته باشند. براساس نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، طرحی ایجاد شده که یکی از پایه و اساس های برنامه ریزی جدی ما در سال آینده است. باید بتوانیم بودجه بیمارستان ها را در سال آینده به صورت سیستمی و ساختاری کنترل کنیم و این کار دفاتر بودجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: باید بر اساس بودجه ریزی که تعریف شده بتوانیم بودجه هر دانشگاه، بیمارستان و شبکه را مشخص کنیم و بین مسئولین دانشگاه و مسئولین مربوطه توافق نامه‌ای امضاء شود.

صدرالسادات در پایان گفت: آنچه که در سال آینده می‌خواهیم در مدیریت منابع و مصارف داشته باشیم، این است که نظام رسمی بودجه‌ریزی را ساختاری کنیم و باید بر اساس منابع برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید