اعطای وام ۱۶۰ میلیونی به زوج‌های تهران

    کد خبر :208268

سخنگوی کمسیون عمران مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد در تهران به زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان به زوجین ۱۴۰ میلیون تومان وام با سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹٫۵ درصد در مناطق خارج از بافت فرسوده تعلق گیرد.

صدیف‌بدری نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه امروز با دستور بررسی وضعیت تامین مالی و اعطای تسهیلات مسکن‌ها و با حضور مسئولان بانک مرکزی، مدیران بانک‌های مسکن و ملی و همچنین معاونین مربوطه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، وضعیت تامین مالی و اعطای تسهیلات به بخش ساختمانی و بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری مورد بررسی قرار گرفت،‌ افزود: در ادامه آمارهایی از عملکرد بانک‌ها ارائه شد و بر این اساس روشن شد بانک مسکن در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد صندوق پس‌انداز یکم، صندوق مسکن جوانان، استفاده از اوراق و سپرده‌گذاری اقداماتی انجام داده است.

بدری ادامه داد: در ادامه جلسه همچنین از محل برگشت تسهیلات مسکن مهر، پرداخت تسهیلات به زوجین از صندوق مسکن یکم برنامه‌ریزی شد و مقرر شد در تهران به زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان به زوجین ۱۴۰ میلیون تومان وام با سود ۸ درصد در بافت فرسوده و ۹٫۵ درصد در مناطق خارج از بافت فرسوده تعلق گیرد.

«وام‌ها به بافت فرسوده ۱۱ تا ۱۲ درصد است و دولت باید تفاوت آن را به بانک‌ها پرداخت کند اما تاکنون این روال صورت نگرفته است و در عوض بانک‌ها در سال گذشته وام با سود ۱۸ درصد و در سال‌های پیشین با تقسیط ۲۲ و ۲۳ درصد موضوع را پیش برده است».

به گزارش فارس،سخنگوی کمیسیون عمران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت به تعهدات خود در زمینه رونق مسکن عمل نکرده است، گفت: با مقایسه جلسه امروز با جلسه گذشته تفاوت آماری بین عملکرد وزارت راه و شهرسازی و بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها استخراج شده است و این نشان می‌دهد که دولت عزم جدی در حوزه مسکن برای حمایت از این صنعت ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید