جرایم سازمان‌یافته فراملی درپالرمو مربوط به مواردی مانند داعش است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۰۵
    کد خبر :208219

رئیس مجلس گفت: ما گفته‌ایم گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس را تروریست نمی‌دانیم و آنچه در این معاهده درباره تروریسم مطرح شده، مربوط به مواردی مانند داعش است.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو)، حسینعلی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با ارائه اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آمریکا یک نظام سلطه‌گر است و در اینکه مدام طرح‌های سلطه‌گرانه برای کشورها دارد، تردیدی نیست، بنابراین اتهامی هم که چند روز قبل به حزب‌الله لبنان درباره قاچاق مواد مخدر زد، در راستای همین معاهده بوده است.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اظهارات برخی نمایندگان موافق برای الحاق به کنوانسیون پالرمو و موضوع حق شرط گفت: طبق کنوانسیون وین که مربوط به حقوق معاهدات است، در رابطه با اعلام شرط برای الحاق به معاهدات، سه شرط گذاشته شده است؛ از جمله اینکه شروط اعلامی از طرف یک کشور با روح معاهده تناقض نداشته باشد که این در مورد ما تناقض دارد و دیگر اینکه محدودیتی برای معاهده ایجاد نکند و سوم اینکه هیچ کشوری به این شروط اعتراض نکند که نمی‌توانیم مطمئن باشیم هیچ کشوری به شروط ما اعتراض نخواهد کرد.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه آقایان ظریف، سیف و طیب‌نیا در تاریخ ۱۲ مرداد ۹۵ نامه‌ای نوشته‌اند و از معاهده‌ای که در خرداد ماه آن سال امضا شده، اعلام پشیمانی کرده‌اند یعنی نباید الحاق به این معاهدات را بپذیریم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تذکر این نماینده در پاسخ به وی اظهار داشت: آنچه که این آقایان نوشته‌اند مربوط به FATF بوده و ربطی به این معاهده (پالرمو) ندارد.

وی افزود: در رابطه با حزب‌الله وحماس نیز همین الان آمریکا می‌گوید که آنها تروریست هستند، ولی ما قبول نداریم.

لاریجانی ادامه داد: ما رسماً گفته‌ایم که گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس را که برای مبارزه با استعمار و اشغال خارجی مبارزه می‌کنند، تروریست نمی‌دانیم و آنچه در این معاهده درباره تروریسم مطرح شده، مربوط به مواردی مانند داعش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید