تکذیب خبر کشته شدن مقام امنیتی لیبی/اعلام ۳ روز عزای عمومی

    کد خبر :208211

منابع پزشکی و نظامی در لیبی اخبار منتشر شده در خصوص کشته شدن یک مقام امنیتی برجسته این کشور در جریان انفجارهای تروریستی بنغازی را رد کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، منابع پزشکی و نظامی لیبی اخبار منتشر شده در خصوص کشته شدن مهدی الفلاح مدیر اداره مبارزه با جاسوسی سازمان اطلاعات این کشور در جریان انفجارهای تروریستی در نزدیکی مسجد بیعت الرضوان واقع در محله السلمانی را رد کردند.

این منابع تاکید کردند که مقام امنیتی مذکور به احتمال زیاد طی ساعات آتی از بیمارستان الجلاء واقع در شهر بنغازی مرخص شود چرا که جراحت وی سطحی بوده است.

مهدی الفلاح یکی از برجسته ترین مقامات امنیتی و اطلاعاتی لیبی به شمار می رود. به نظر می رسد که هدف این انفجار تروریستی بیشتر ترور مقامات امنیتی بوده به طوری که در جریان این عملیات «احمد الفیتوری» یکی از مسئولان یگان وابسته به فرماندهی کل ارتش کشته شده است.

مسجد «بیعت الرضوان» یکی از مساجد بزرگ بنغازی و محل رفت و آمد گروه های سلفی به شمار می آید. از سوی دیگر هیات سازمان ملل در لیبی انفجارهای شدید صورت گرفته در شهر بنغازی را محکوم کرد.

این هیات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حملات کور تروریستی علیه غیر نظامیان بر اساس قوانین بین المللی محکوم بوده و به مثابه جنایات جنگی است.

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی در طبرق نیز با صدور بیانیه ای عملیات تروریستی مذکور را محکوم و عزای عمومی به مدت سه روز در لیبی اعلام کرد.

بر اساس آخرین گزارش ها و آمارها تعداد قربانیان انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در شهر بنغازی به ۴۱ کشته و ۱۰۱ زخمی رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید