۱۰ خودروی گران‌قیمت در حراجی امسال اسکاتس‌دیل

  • خودرو
  • چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ۹:۱۷
    کد خبر :208072

حراجی سالانه‌ی اسکاتس‌دیل در آریزونا برگزار شد و مدل‌هایی از فراری، پورشه 918 و بوگاتی با رکوردهای تازه فروخته شدند. ارزش کل حراج اسکاتس‌دیل در ابتدای ۲۰۱۸، به رقم ۲۴۷ میلیون دلار رسید.

آخر هفته گذشته، ۳۱۷۶ دستگاه خودرو در حراج سالانه آریزونا در اسکاتس‌دیل به فروش رسید. شرکت‌هایی مانند برت جکسون، گودینگ‌ اند کو، آر.ام ساتبی و دیگر برندهای معروف حراجی دنیا همگی در این مزایده حضور داشتند و اولین حراج بزرگ سال ۲۰۱۸ را به نمایش گذاشتند؛ هر کدام از این شرکت‌ها انتظار داشت که درآمد بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۷ به دست آورد؛ اما همیشه زندگی طبق میل انسان‌ها پیش نمی‌رود.

بیش از ۲۴۷ میلیون دلار در حراجی بزرگ امسال اسکاتس‌دیل ردوبدل شد که نسبت به سال ۲۰۱۷ پنج درصد کاهش نشان می‌دهد، اما این رقم هم‌چنان مقدار قابل توجهی است. خودروهای کلاسیک از برندهای معروف دنیا مانند فراری، پورشه، بوگاتی و تاکر (Tucker) در این میان حضور داشتند که فقط ۱۰ خودرو با قیمتی بیش از ۱.۷ میلیون دلار به فروش رسیدند.

۱۰. سدان تاکر 48 مدل ۱۹۴۸

قیمت حراج : ۱,۷۹۲,۵۰۰ دلار

اگرچه تاکر ممکن است یکی از نامطلوب‌ترین برندها در این لیست باشد، اما این مسئله باعث نشد یکی از کلکسیونرهای ثروتمند این نمونه خیره‌کننده از تاکر 48 را به خانه نبرد. خودروی کلاسیک تاکر 48 سدان مدل ۱۹۴۸ میلادی، با شماره پلاک ۱۰۲۹ متعلق به مدیرعامل شرکت پرستون تاکر و خانواده‌اش بود که فقط توسط این خانواده استفاده شده است. در نهایت این خودروی کلاسیک در حراجی اخیر آر.ام ساتبی و پس از چندین بار دست به دست شدن، به مالکیت فرماندار آینده ایالت آرکانزاس، وینتراپ راکفلر در آمد.

این خودرو با قیمت چشم‌گیر ۱,۷۹۲,۵۰۰ دلار در مزایده بزرگ آریزونا در حراجی آر.ام ساتبی فروخته شد و البته یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای تاکر تاکنون است. تاکر 48 تنها ۳۰۸۹۷ کیلومتر کارکرد داشت و به غیر از رنگ‌آمیزی و تغییر مبلمان داخلی مجدد، تقریبا دست‌نخورده و سالم باقی مانده است.

۹. کوپه پاگانی هوایرا مدل ۲۰۱۴

قیمت حراج : ۲,۰۹۰,۰۰۰ دلار

در کنار فورد GT مدل ۲۰۱۷، این پاگانی هوایرا مدل ۲۰۱۴ یکی از تنها دو خودروی لیست بود که پس از سال ۱۹۷۵ ساخته شده است. این خودرو شماره ۸۷ از تنها ۱۰۰ نمونه ساخته‌شده در سراسر جهان است و به لطف بهره‌گیری از بدنه فیبر کربنی خیره‌کننده موسوم به کربونیو روسو (Carbonio Rosso)، همراه با فضای داخلی مزین به چرم سیاه و قرمز زیباتر به نظر می‌رسد. زیر کاپوت پیشرانه ۶ لیتری بی‌توربو خورجینی ۱۲ سیلندر قرار دارد که در حالت تمام بار می‌تواند ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

۸. کوپه فورد GT مدل ۲۰۱۷

قیمت حراج : ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار

یکی از چند خودروی مدرن در این فهرست، کوپه فورد GT مدل ۲۰۱۷ است که در مزایده اسکاتس‌دیل توسط شرکت برت جکسون و با قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار فروخته شد. این اولین خودروی فورد GT است که تا به حال حراج شده و احتمالا یکی از گران‌قیمت‌ترین آن‌ها نیز باشد. مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار حاصل از فروش این خودرو به انجمن اوتیسم کارولینای شمالی و پیمان اوتیسم میشیگان تقدیم می‌شود.

۷. فراری 330 GTS اسپایدر مدل ۱۹۶۷

قیمت حراج : ۲,۵۳۰,۰۰۰ دلار

این فراری خوش‌تیپ یکی از ۹۹ نمونه خودرویی است که تاکنون از این مدل ساخته شده و با قیمت هنگفت ۲,۵۳۰,۰۰۰ دلار در حراجی گودینگ اند کو به فروش رسید. پیشرانه خودرو هنوز دست‌نخورده باقی مانده و با تجهیز به سیستم تهویه مطبوع اختیاری، یکی از کامل‌ترین نمونه‌هایی است که هنوز وجود دارد؛ فراری 330 GTS اسپایدر تاکنون ۱۰ مالک جدید داشته است و به نظر می‌رسد که صاحبان این خودرو را بیش‌تر برای خاصیت کلکسیونی می‌خرند.

۶. فراری 365 GTS / 4 دیتونا اسپایدر مدل ۱۹۷۲

قیمت حراج : ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار

در بین تمام خودروهای کلاسیکی که در حراجی به فروش رسید، محصولات فراری گران‌تر از همه هستند؛ این نمونه خاص از فراری 365 GTS / 4 دیتونا اسپایدر مدل ۱۹۷۲ نیز با قیمت ۲,۶۴۰,۰۰۰ دلار به خانه جدید رفت. فراری دیتونا اسپایدر از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۴ فقط دو مالک داشته است و به لطف طراحی پینین‌فارینا و ساخت بدنه توسط اسکاگلیتی (Scaglietti) یکی از کامل‌ترین نمونه‌های فراری به شمار می‌رود. این مدل فراری تنها خودروی باقی‌‌مانده در میان ۱۲۳ خودروی ساخته‌شده توسط کارخانه سازنده است.

۵. رودستر شلبی کبرا 427 S/C مدل ۱۹۶۶

قیمت حراج : ۲,۹۴۷,۵۰۰ دلار

هفته گذشته آر‌.ام ساتبی شلبی کبرا 427 S/C، یکی از بهترین و اصیل‌ترین رودسترهای کلاسیک دنیا را با قیمت باورنکردنی ۲,۹۴۷,۵۰۰ دلار به فروش رساند. پیشرانه خورجینی هشت سیلندر این خودروی خاص توسط متخصص کبرا مایک مک‌کلاکسی تعمیر شده و قادر است ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شلبی کبرا که یکی از ۵۳ نمونه اصلی به شمار می‌رود، بیش‌تر عمر خود را در یک مجموعه خودرو در استرالیا گذارند و سپس توسط یک کلکسیونر آمریکایی در سال ۲۰۰۱ خریداری شد. این خودرو پس از ۱۷ سال دوباره بازسازی و در نهایت هفته گذشته به حراج رسید.

۴. بوگاتی تایپ 55 رودستر مدل ۱۹۳۱

قیمت حراج : ۴,۰۷۰,۰۰۰ دلار

اولین خودروی رودستر بوگاتی 55 که تاکنون ساخته شده است، در حراجی نباید قیمت کمی داشته باشد. این خودرو با بهره‌گیری از بدنه منحصربه‌فرد ژان بوگاتی رودستر و با رانندگی گاستون دسکولاس موفق به کسب جایزه رالی آلپ در سال ۱۹۴۷ شد. پیش از این‌که بوگاتی رودستر امسال حراج شود، به مدت ۴۵ سال در مجموعه بوگاتی دکتر پیتر و سوزان ویلیامسون باقی مانده است.

بوگاتی تایپ 55 رودستر توسط کارشناسان بازسازی خودرو از شرکت سارگنت متال‌ورکس (متخصص خودروهای بوگاتی) تعمیر و بازسازی شده و در رویدادهای نمایشی مختلفی از جمله نشست بین‌المللی بوگاتی در لنوکس ماساچوست در سپتامبر ۲۰۰۳ و رقابت پبل بیچ در ماه اوت ۲۰۱۲ در کالیفرنیا شرکت کرده است. در پبل بیچ بوگاتی توانست رتبه سوم در کلاس رودستر را از آن خود کند و پس از آن در جلسه بین‌المللی بوگاتی در ساردنا ایتالیا در ژوئن ۲۰۱۷ نیز شرکت داشته است.

۳. فراری 500 موندیال اسپایدر مدل ۱۹۵۴

قیمت حراج : ۴,۴۵۵,۰۰۰ دلار

قیمت تخمینی حراج این خودرو بین ۵ تا ۵.۷۵ میلیون دلار بود؛ ولی فراری 500 موندیال اسپایدر با قیمت ۴,۴۵۵,۰۰۰ دلار به فروش رسید؛ اما این بدان معنا نیست که از ارزش‌های این خودرو کم می‌شود. نشت در سیلندر اصلی و بروز مشکلی در سیستم ترمز، عاملی بود که منجر به کاهش قیمت تخمینی فراری موندیال شد؛ اما این خودروی بی‌نظیر هم‌چنان یکی از پرطرفدارترین فراری‌های قرن گذشته است.

فراری 500 موندیال اسپایدر یکی از تنها ۳۰ نسخه تولیدی بین سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۵۵ است؛ خودرو با شماره شاسی سری ۵۰۱، پیشرانه خورجینی ۱۲ سیلندر و جعبه‌دنده چهار سرعته تیپو ۵۰۱ به خریداران معرفی شده است. این خودروی منحصربه‌فرد در سال ۱۹۵۴ فروخته شد و در این دوران چند جایزه رقابت پیست از جمله اسپا-فرانکورچمپس و زاندورت را با خود به خانه آورد.

۲. پورشه 550A اسپایدر مدل ۱۹۵۸

قیمت حراج : ۵,۱۷۰,۰۰۰ دلار

پورشه 550 خودرویی است که نیاز به معرفی ندارد و نخستین خودروی مسابقه‌ای است که توسط برند آلمانی ساخته شد. این نمونه خاص پورشه 550A مدل ۱۹۵۸ در تیم مسابقه پورشه عضویت داشت و مقام دومی کلاس خود و پنجم مجموع مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۵۸ را کسب کرد.

پورشه اسپایدر یکی از معدود نمونه‌هایی است که هنوز هم وجود دارد و دومین خودروی اسپایدری محسوب می‌شود که از ۴۰ نمونه اصلی تاکنون باقی مانده است. زیر کاپوت خودرو، پیشرانه قدرتمند 547/3 با قدرت ۱۳۵ اسب بخار حضور دارد و نیروی خود را به جعبه‌دنده پنج سرعته انتقال می‌دهد.

۱ . کوپه فراری 275 GTB اسپشیال مدل ۱۹۶۵

قیمت حراج : ۸,۰۸۵,۰۰۰ دلار

در میان بسیاری از خودروهای شگفت‌انگیز که در این مزایده هفته قبل حضور داشتند، شاید هیچ‌ کدام بهتر از فراری 275 GBT اسپشیال مدل ۱۹۶۵ نبود. این خودرو وسیله نقلیه شخصی باتیستا پینین‌فارینا، بنیان‌گذار شرکت طراحی بدنه پینین‌فارینا بود و به‌عنوان خودروی نمایشی در فرانکفورت، تورین، پاریس و بروکسل استفاده شد.

کوپه فراری 275 GTB گران‌قیمت‌ترین خودروی حراجی اسکاتس‌دیل بود و با قیمت ۸,۰۸۵,۰۰۰ دلار فروخته شد. این خودرو که یکی از تنها نمونه‌های باقی‌مانده فراری کلاسیک به شمار می‌رود، پیش از این دارای هشت مالک بود و از سال ۱۹۹۳ تاکنون در مجموعه شخصی آخرین مالک نگه‌داری می‌شد.

به گزارش زومیت هر سال خودروهای کلکسیونی زیادی در نقاط مختلفی از جهان به فروش می‌رسد و گردهمایی اسکاتس‌دیل یکی از بزرگ‌ترین حراجی‌های سالانه به شمار می‌رود. اگرچه این خودروها کلاسیک هستند و شاید استفاده چندانی از آن‌ها نشود؛ اما به خاطر ارزش کلکسیونی خود معمولا قیمتی بیش از ارزش واقعی خود دارند. البته این تجارت علاقه‌مندان خاص خود را دارد که ثروتمندان بیش‌ترین طرفداران آن را تشکیل می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید