۱۷درصد بودجه شبکه ملی اطلاعات پرداخت شده است

    کد خبر :207814

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه ۶۴.۵ درصد مالیات کشور از صنعت و تولید است، گفت: در مورد شبکه ملی اطلاعات تاکنون ۱۷ درصد بودجه آن پرداخت شده است.

عزیز اکبریان طی سخنانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز صنعت و تولید کشور با توجه واردات و قاچاق کالا به صورت غیرقانونی و عدم ثبات نرخ ارز در مظلومیت قرار گرفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا ، وی تصریح کرد: کره‌جنوبی که کشور صنعتی است فقط ۱۵ درصد مالیاتش از صنعت و تولید می‌باشد، اما در کشوری مانند ما که عدم ثبات ارز و رکود را داریم و تحریم‌ها هم وجود دارد، ۶۴.۵ درصد از مالیاتمان را از صنعت و تولید دریافت می‌کنیم.

اکبریان افزود: براساس قانون هدفمندی باید ۳۰ درصد قانون درآمد به صنعت و تولید اختصاص یابد. در جداول بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و تخصیص بودجه در ۹ ماهه اول ۲۱ میلیارد و ۸۵۰ هزار بوده، یعنی از ۱۰۰۰ میلیارد تنها ۲۱ میلیارد به صنعت کمک شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی ۵ میلیارد بودجه داشته که تنها ۲۰ درصد پرداخت شده است. مجبور شدند دو هلیکوپتر را اجاره دهند تا خود را اداره کنند.

وی افزود: در بحث معدن هم که باید جایگزین شوند، شناسایی و مطالعه معادن باید در دستور کار قرار گیرد. براساس بودجه پیش‌بینی شده، ۹۲۶ میلیون تومان بوده که باید صددرصد آن پرداخت می‌شده که ۴۲۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده و ۳۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده، یعنی فقط ۴۵ درصد تحقق یافته است.

اکبریان با بیان اینکه ۹۶۶ شهرک صنعتی در کشور داریم، گفت: سال گذشته ۱۳۶ میلیارد برای این شهرک‌ها در نظر گرفته شد که به ۹۸ میلیارد کاهش پیدا کرد. ضمن اینکه بودجه تملک دارایی استانی و شهرستانی را صفر کردیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده ۸۱ قانون رفع موانع و ماده ۵۴ احکام دائمی، بایستی سازمان برنامه و وزارتخانه‌ها نسبت به انتقال گاز، آب و تامین برق شهرک‌های صنعتی اقدام کنند. در حالی که سازمان برنامه بودجه‌ای را تخصیص نمی‌دهد.

اکبریان اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های خود نیاز به اعتباراتی دارد که ۵۱۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده بود و تنها ۱۱۰۰ میلیارد پرداخت شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد شبکه ملی اطلاعات هم امسال تا به حال ۱۷ درصد بودجه‌اش پرداخت شده است، با اینکه این همه برای آن تاکید شده است.

اکبریان همچنین بیان کرد: در بحث اعتبارات خوراک پتروشیمی‌ها که مهم‌ترین مساله کشور بعد از نفت است و ما سواحل طولانی در کشور داریم، در قانون برنامه کشور توصیه شده دو برابر ظرفیت تولید، پتروشیمی را افزایش دهیم اما تاکنون چه اقدامی در این زمینه کرده‌ایم؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید