تحلیل روسی از علت پیروزی روحانی / روحانی به یک فاجعه پایان داد

    کد خبر :20773

شبکه تلویزیونی سراسری «روسیه-یک» با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد: اکثریت مردم ایران با انتخاب ادامه مسئولیت رئیس جمهوری از اصلاحات آغاز شده توسط وی حمایت کردند که توانست به فاجعه تورم ۴۰ درصدی پایان دهد.

به گزارش بازتاب ایرینا کوکسینکوا خبرنگار این شبکه تلویزیونی روسی در گزارشی که روز یکشنبه از شبکه «روسیه-یک» پخش شد گفت: اوضاع ایران در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی بهبود یافته است.

این خبرنگار روس آشنا به زبان فارسی گفت: روحانی در حالی دوره نخست ریاست جمهوری خود را آغاز کرد که ایران تحت تحریم های شدید قرار داشت و بانک های این کشور از سامانه جهانی سوئیفت کنار گذاشته و وضعیت بسیار سختی بر کشور حاکم شده بود.

کوکسینکوا گفت: اما اقتصاد ایران در دوره ریاست جمهوری روحانی رونق یافت و تولید ناخالص ملی 7 درصد رشد و سطح تورم از رقم فاجعه آمیز 40 درصد به 13 درصد کاهش یافت.

وی افزود: با وجود اینکه ایران برجام را کامل اجرا کرد، اما غرب و آمریکا به تعهدات خود بطور کامل پایبند نبود و هنوز بخش هایی از تحریم ها پابرجا مانده است.

در ادامه گزارش شبکه تلویزیونی «روسیه-یک» گفته شد که ایران از تحریم ها درس خوبی گرفت و از فرصت به وجود آمده برای شکوفایی اقتصاد خود استفاده کرد و در زمان حاضر نیز انواع خودرو، جنگ افزار و تولیدات صنعتی پیشرفته می سازد و ایرانی ها راه خودکفایی را یافته اند.

خبرنگار روسی همچنین تاکید کرد: با وجود اینکه ایران کشوری اسلامی است، در آن پیروان سایر ادیان شامل مسیحیت، یهود و زرتشتی زندگی می کنند و عبادتگاه های ویژه خود را دارند.

در گزارش خاطرنشان شد: اقوام مختلف در ایران از لر، بلوچ و کرد در آرامش با یکدیگر بسر می برند و شمار فارس ها و آذری ها بیشتر از بقیه است، اما حقوق همه در قانون اساسی ایران تضمین شده است.

کوکسینکوا گفت: ایران کشور پیشرفته و دارای نظامی اسلامی است. حدود 40 سال پیش امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ولایت فقیه را اعلام کرد و جمهوری اسلامی بر پایه آن بنا شد.

در گزارش رسانه روسی گفته شد که مردم ایران اصول اسلامی را رعایت می کنند و در معابر عمومی و حتی قطارهای مترو و اتوبوس های زنان جایگاه هایی جدا از مردان دارند.

خبرنگار روس در پایان افزود: ایران نظام حکومتی مترقی دارد و حمایت گسترده مردم که در انتخابات اخیر کاملا به وضوح به چشم می خورد، بار دیگر این واقعیت و پشتیبانی مردمی از جمهوری اسلامی را نشان داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید