هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد

    کد خبر :207058

هاشمی در مورد همپوشانی بیمه‌ها گفت: افرادی که ۲ دفترچه بیمه دارند هزینه اضافه به سیستم تحمیل کرده و منابع باید یکجا تجمیع شوند و افراد باید از یک دفترچه و یا کد ملی خدمت بگیرند که قانون لازم در این راستا وجود دارد، ولی ضعف‌هایی در اجرای آن داریم.

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افراد دارای ۲ دفترچه بیمه هزینه اضافه به سیستم بیمه تحمیل می‌کنند، گفت: منابع باید یکجا تجمیع شود و همه افراد با یک دفترچه یا کدملی خدمت بگیرند.

سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار اظهارداشت: علیرغم اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی تعداد پرستاران متناسب با بیماران نیست و نیاز به پرستار احساس می‌شود.

وی افزود: در حوزه پرستاری هم کمبود نیرو وجود دارد و هم فشار کار این قشر از جامعه بسیار زیاد است از طرفی پرستاران هم با چالش استخدام و هم چالش مطالبات مواجه‌اند.

وی افزود: مبحث استخدام پرستاران را پیگیری‌های لازم در این زمینه از طریق مجلس و دولت انجام می‌دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: به دلیل اینکه علیرغم توسعه ۲۴ هزار تخت در سطح کشور تعداد پرستاران حداقل نیرویی است که خدمات را انجام می‌دهند و در واقع بخش زیادی از خدمات به دوش خود مردم و یا پرستارانی بوده که به جای چند نفر کار می‌کنند.

هاشمی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم که تا پایان سال جاری معوقات تا شهریورماه یکجا پرداخت شود و اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۱۰ سال انجام شده، ولی اعتبار لازم در این زمینه وجود ندارد، یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه با مجلس باید در این زمینه همکاری کند و بودجه‌هایی که ارائه می‌شود کاغذی نباشد، از طرفی شورای نگهبان نیز وظیفه رصد این مسئله را دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه نظام پرداخت به پرستاران عادلانه نیست، گفت: امیدوارم تدابیر لازم در این راستا انجام شود.

وی در مورد همپوشانی بیمه‌ها گفت: افرادی که ۲ دفترچه بیمه دارند هزینه اضافه به سیستم تحمیل کرده و منابع باید یکجا تجمیع شوند و افراد باید از یک دفترچه و یا کد ملی خدمت بگیرند که قانون لازم در این راستا وجود دارد، ولی ضعف‌هایی در اجرای آن داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید