تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت

    کد خبر :207042

معاون شهردار تهران نامگذاری روز بدون خودرو را اقدامی نمادین و در عین حال ارزشمند دانست و با تأکید بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت، گفت: به عنوان “یک شهروند تهرانی” کاهش آلودگی هوا از مهم‌ترین دغدغه‌های زیست محیطی‌اش است.

به گزارش ایسنا، محسن پور سید آقایی با آغاز هفته هوای پاک، با بیان اینکه نامگذاری روز بدون خودرو اقدامی نمادین و در عین حال ارزشمند است، گفت: تمام تلاشمان بر این است که سهم تردد با خودروی شخصی را کاهش دهیم، به همین منظور توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت خدمات دهی به شهروندان در دستور کار شهرداری تهران است.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان یک شهروند تهرانی کاهش آلودگی هوا از مهم ترین دغدغه‌های زیست محیطی اش است، گفت: برپایی همایش دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی اقدامی نمادین است که به منظور کاهش آلودگی هوا همه ساله اجرا می شود. به واقع معتقدم توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان شاه کلید کاهش آلودگی هوا باید در سطح ملی و از سوی دولت و شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت گسترش دوچرخه سواری در کلانشهر تهران تاکید کرد و گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری و در عین حال به مناسبت هفته هوای پاک، بیش از ١٢ همکار دوچرخه سوار معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک ، که همه روزه با استفاده از دوچرخه در محل کار حاضر میشوند، تقدیر شدند .

پورسید آقایی با تاکید بر این که مدیریت شهری قصد دارد فرهنگ دوچرخه سواری را در پایتخت نهادینه کند، گفت: در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیا استفاده از دوچرخه به بخشی از فرهنگ شهرنشینی آنها تبدیل شده و در تهران نیز در اقدامی زیربنایی، امکانات و تسهیلات ویژه‌ای به منظور استفاده از دوچرخه در نقاط مختلف شهر فراهم شده و در تلاشیم تا در تمام سطح شهر بتوانیم نسبت به ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری اقدام کنیم.

معاون شهردار تهران، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش مشکلات مربوط به پارک و پارکینگ و صرفه جویی‌های اقتصادی و افزایش سلامت جسمی و روحی شهروندان را از جمله مزایای گسترش دوچرخه سواری بر شمرد و اضافه کرد: در شهر شلوغی مانند تهران گسترش دوچرخه سواری یک ضرورت است.

براساس اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ بنابراین گزارش، کارگاه آموزشی کاهش آلودگی هوا، همایش دوچرخه سواری، نشست هم اندیشی با سمن ها و فعالان دوچرخه سوار و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید