فولکس واگن جتا 2019 (VW Jetta) در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰
    کد خبر :206816

فولکس واگن جتا 2019 (VolksWagen Jetta) در نمایشگاه خودرو دیترویت 2018 معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌ها و مشخصات نسل جدید این سدان آلمانی موفق و پرفروش آشنا می‌شویم.

فولکس واگن از سال 1979 میلادی تاکنون بیش از 16 میلیون دستگاه از سدان Jetta را در سراسر جهان فروخته است. 3.2 میلیون دستگاه از این خودرو تنها در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده، اما حالا این خودروساز بزرگ آلمانی به دنبال آن است تا با به‌روزرسانی این خودرو به موفقیت‌های جدیدی دست پیدا کند. نسل هفتم فولکس واگن جتا در نمایشگاه دیترویت، همه را شگفت‌زده کرد.

این خودروی سواری بر روی پلتفرم MQB فولکس واگن ساخته شده که برنده جوایز زیادی نیز شده است. در واقع نسل جدید جتا بر پایه پلتفرم خودروهایی چون فولکس واگن گلف و آئودی A3، به طور کامل بازسازی شده است.

فولکس واگن جتا 2019 نسبت به قبل کشیده‌تر شده و فاصله بین دو محور آن از 2.65 متر در نسخه قبلی به 2.68 متر افزایش پیدا کرده است. اوورهنگ یا همان فاصله نوک دماغه خودرو تا جلوی چرخ جلو نسبت به قبل کوتاه‌تر شده، اما با این حال نسل جدید جتا بلندتر و عریض‌تر از همیشه است. این موارد باعث شده تا شاهد کابین بزرگ‌تر و جادارتری برای جتا 2019 باشیم، ولی فضای صندوق بار تغییری نکرده است.

به گزارش گجت نیوز کابین فولکس واگن جتا 2019 به طور کامل از نو طراحی شده و در مجموع شاهد طراحی پیشرفته‌تر و با ظرافتی هستیم. خطوط بدنه تیز، خط سقف شیب‌دار و چراغ‌های جلوی LED از جمله مواردی هستند که در طراحی بیرونی خودرو به چشم می‌خورند. در داخل کابین خودرو از متریال باکیفیت و زیبایی استفاده شده و عناصر طراحی جدید به وضوح به چشم می‌خورند. رنگ‌های صندلی و آپشن‌های طراحی، گسترده‌تر از قبل شده‌اند و 10 رنگ مختلف برای نورپردازی داخلی در نظر گرفته شده است. تکنولوژی‌های متعددی نیز در داخل کابین نسل جدید جتا به کار رفته‌اند. نمایشگر دیجیتال Cockpit در مدل‌های SEL و SEL پریمیوم ارائه می‌شوند و رابط کاربری جدید، امکانات زیادی همچون ناوبری و تنظیمات خودرو را در صفحه سرعت‌سنجر در اختیار راننده قرار می‌دهد.

با پرداخت هزینه بیشتر، مجوعه‌ای از سیستم‌های ایمنی در اختیار راننده جتا 2019 قرار خواهد گرفت که از جمله آن می‌توان به هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک عقب و سیستم حرکت بین خطوط اشاره کرد. اندروید اتو، اپل کارپلی و MirrorLink نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

در زیر کاپوت فولکس واگن جتا 2019 پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتن‌متر قرار گرفته است و البته نسخه قدرتمندتر GLI نیز به زودی معرفی خواهد شد. این میزان قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با تکنولوژی استاپ/استارت نیز به صورت سفارشی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

فولکس واگن جتا 2019 در چهار تیپ S، SE، SEL و SEL پریمیوم از اواخر سال جاری عرضه می‌شود و قیمت آن نیز از 18 هزار و 545 دلار آغاز خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید