باید بساط بازی یک‌طرفه آمریکایی‌ها با برجام را برچید/ بعید است برجام منفعتی در آینده هم داشته باشد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ۸:۰۹
    کد خبر :206468

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: به اعتقاد من جمهوری اسلامی باید لبه خروج از برجام درست کند و اروپا و امریکا را در این مسیر با خود همراه کنیم، چون با این کار مانع افزون طلبی‌های اروپا خواهیم شد.
رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص اظهارات اخیر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، پیرامون اینکه امریکایی‌ها به دنبال حداقل کردن دستاورد ایران از برجام هستند و بازی آن‌ها هر چه زودتر باید برچیده شود گفت: امریکا به دنبال این است که جمهوری اسلامی هیچ بهره‌ای از برجام نبرد. این در حالی است که ما در مسئله برجام مزیت‌ها را نقداً پرداخت کرده ایم و به وعده‌های نسبی بسنده کرده ایم.

وی افزود: برجام بنا بود تبادل بانکی را آزاد کند، مانع تحریم‌های جدید شود، تحریم‌ها را در روز اجرا، لغو کند و هم‌چنین دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند که هیچ کدام از این اتفاقات عملا رخ نداد و این اشکال به اظهارات اولیه عراقچی وارد است.

سراج با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیچ بهره‌ای از برجام نبرد و تضمینی هم در آینده برجام وجود ندارد، گفت: البته با آن بخش از صحبت‌های آقای عراقچی موافقم که بازی امریکایی‌ها در مسیر برجام باید جمع شود، چون وقتی ما از برجام منفعتی نداریم باید به این بازی یک‌طرفه پایان دهیم.

در گفت‌وگو با دانشجواین کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: به اعتقاد من باید در برجام دست بالا بگیریم؛ این در حالی است که امریکایی‌ها لبه پرتگاه خروج از برجام درست کردند و اروپا را در این مسیر با خود همراه نموده اند به اعتقاد من ما نیز باید لبه خروج از برجام درست کنیم و اروپا و امریکا را در این مسیر با خود همراه کنیم، چون با این کار از یک سو مانع افزون طلبی‌های اروپا خواهیم شد و از سوی دیگر به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم تا با امریکا در درخواست‌های غیرمتعارف همراه شوند و در حقیقت برای این قبیل اقدامات اروپا و امریکا پیش دستی می‌کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اما ظاهرا به نظر نمی‌رسد اراده‌ای برای این امر از سوی دولتمردان وجود نداشته باشد در هر صورت در چند ماه آینده برجام تعیین تکلیف خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید