8 نفر و یک شرکت گری مارکت از رانت واردات هزار میلیارد سود کردند

    کد خبر :206437

عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی برابر با چند هزار میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است. یکی از این 9 نفر یک شرکت گری مارکت است.

سرانجام بعد از تأخیر 6 ماهه در توقف ثبت سفارش واردات خودرو که یک حباب قیمتی را در بازار خودرو ایجاد کرده بود، جدول جدید تعرفه‌های خودروهای وارداتی منتشر شد، تعرفه هایی که رانتی میلیاردی برای وارد کنندگان ایجاد کرد .
برنامه پایش شب گذشته رانت حاصل از افزایش تعرفه واردات را که نصیب چند وارد کننده خودرو شده را افشا کرد. کیا داوود اسفندیاری مجری این برنامه گفت: سالانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود. در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد 80 تا 100 میلیون تومانی را شاهد هستیم.
عده ای از وارد کنندگان خودرو که تعداد آنها نه نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی برابر با چند هزار میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.
به گزارش پردیس خودرو خبرها حاکی از آن است یکی از این 9 نفر، صاحب یک شرکت گری مارکت است که توانسته به تنهایی در حدود 2500 خودرو را در آستانه بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو در تیرماه ثبت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید