دبیر شورای نگهبان: اغتشاشات اخیر ادامه فتنه‌ ۸۸ بود /برخی در لباس روحانیت گرفتار تشریفات هستند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۷:۳۷
    کد خبر :206412

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ولایت فقیه، کشور را آسیب‌ناپذیر کرده است، گفت: تبیین جایگاه ولایت فقیه در جامعه و نقش آن در پایدار کردن قدرت اسلام در کشور ضروری است.
آیت الله جنتی در جمع برخی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر جایگاه والای ولایت فقیه افزود: ولایت فقیه ۴۰ سال است کشور را از شرّ دشمنان حفظ کرده است و با ادامه این روند دشمنان نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور بزنند و در غیر این‌صورت چیزی از انقلاب اسلامی باقی نمی‌ماند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با تبیین ویژگی‌های یک روحانی مفید و مؤثر، افزود: یک روحانی، زمانی می‌تواند دارای نفوذ کلام و تأثیر در میان مردم و نفوس جامعه باشد که خودش سالم باشد. سالم بودن هم در درجه اول با ساده‌زیستی همراه با ایمان و اخلاص شکل می‌گیرد.

وی با انتقاد از اشرافی‌گری در میان برخی افراد گفت: ما الان گرفتار افرادی هستیم که یا در لباس روحانیت یا خارج از لباس روحانیت، تشریفاتی هستند؛ یعنی خانه اشرافی، ماشین اشرافی، دارایی‌های زیاد، ثروت‌های کلان و امثال اینها، ایمان مردم را متزلزل می‌کند.

جنتی با اشاره به اینکه ایمان مردم و جوان‌ها با وارستگی و ساده‌زیستی روحانیت حفظ خواهد شد افزود: همان روحانیتی که لباس، خانه، ماشین، دفتر و تشکیلاتش ساده است و حلال و حرام را رعایت می‌کند و از اسراف و تبذیر پرهیز دارد و بیت‌المال را در جای خودش مصرف می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همین بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی که تعدادشان هم الحمدلله کم نیست و همیشه آماده شهادت بوده‌اند، به روحانیون وارسته و ساده زیست منسوب هستند.

به گزارش ایسنا،جنتی با اشاره به اغتشاشات اخیر اضافه کرد: مسأله اغتشاشات اخیر، هشدار دهنده بود که خیلی باید درباره آن مطالعه و بررسی شود.

وی اظهار داشت: این اغتشاشات ادامه فتنه‌ی سال ۸۸ بود و همه باید باور کنند که آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی کشورهای دیگر به دنبال بهره‌برداری از این اغتشاشات بودند.

جنتی در پایان با دسته‌بندی افراد حاضر در اغتشاشات گفت: در این اغتشاشات دو دسته از افراد شرکت داشتند؛ یک دسته افرادی که به خاطر اعتراض به مشکلات اقتصادی در تجمعات حضور یافته بودند و دسته دیگر افرادی بودند که با هدف سوءاستفاده از این اعتراضات وارد صحنه شدند و این اعتراضات را مصادره و به آشوب کشاندند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید