تعطیلی دولت آمریکا یعنی چه؟

    کد خبر :206399

تعطیل شدن دولت فدرال امریکا تنها بخشی از فعالیت‌های دولت را محدود می‌کند. اما هرچه تعطیلی بیشتر ادامه یابد، تأثیرش ملموس‌تر خواهد بود.

سربازان آمریکا در پست‌هایشان می‌مانند و خدمات پستی انجام می‌شود. اما اگر تعطیلی تا روز دوشنبه ادامه یابد، تقریباً نیمی از 2 میلیون کارمند فدرال غیرنظامی از انجام کار خود محروم می‌شوند.

بخش‌های کلیدی دولت فدرال چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرند؟

وزارت خزانه داری

در برنامه مخصوص دوران تعطیلی که در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری قرارگرفته، نشان می‌دهد که از میان 80565 کارمند در بخش “خدمات درآمد داخلی” (IRS)، تنها 44 درصد از مرخصی اجباری معاف خواند شد. یعنی تقریباً 45500 کارمند به خانه فرستاده خواهند شد، آن‌هم در آغاز فصل ثبت اظهارنامه مالیاتی و اعمال تغییرات گسترده‌ای که حزب جمهوری‌خواه بر قوانین مالیاتی صورت داده است.

طراحان جمهوری‌خواه قانون مالیات وعده داده‌اند که میلیون‌ها کارمند آمریکایی ماه آینده با فیش حقوق بیشتری روبرو خواهند شد و کسورات کارفرمایان از حقوق کارمندان کمتر خواهد بود. IRS اخیراً جدول کسورات جدیدی برای کارفرمایان صادر کرد. اما “مارکوس اوونز” که به مدت ده سال رئیس بخش IRS بود دراین‌باره گفت: “واضح است که هرچه تعطیلی دولت طولانی‌تر باشد، پرداخت حقوق، بازپرداخت‌ها و هزینه‌های هنگفت دشوارتر می‌شود.”

بخش خدمات انسانی و بهداشت (HHS)

این بخش 80 هزار کارمند دارد که بیش از نیمی از آن‌ها به خانه فرستاده خواهند شد. برنامه‌ها و طرح‌های کلیدی همچنان به کار خود ادامه خواهند داد، زیرا بودجه‌بندی آن‌ها ربطی به تصویب سالانه کنگره ندارد. اما ممکن است اختلالات بحرانی در سراسر برنامه‌های گسترده HHS ایجاد شود، ازجمله برای آنفولانزای فصلی.

“مدی‌کِر” یا برنامه بیمه درمانی، که نزدیک به 59 میلیون سالمند و معلول را تحت پوشش قرار می‌دهد، به کار خود ادامه خواهد داد. برنامه “مدیک‌اِید” هم همین‌طور که بیش از 74 میلیون نفر از افراد کم‌درآمد و معلول را شامل می‌شود. پرداخت بودجه به برنامه‌های بیمه و بهداشت کودکان در ایالت‌های مختلف متوقف نخواهد شد. این برنامه 9 میلیون کودک را پوشش می‌دهد. بااین‌حال اگر کنگره سریع اقدام نکند، خیلی زود در تأمین بودجه این برنامه‌ها اختلال ایجاد می‌شود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) قادر نخواند بود در فصل شیوع آنفولانزا برنامه “آنفولانزای فصلی” را اجرا کنند. و توانایی CDC در کنترل شیوع بیماری به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

ساختمان وزارت دادگستری در واشنگتن

وزارت دادگستری آمریکا

اکثر 115 هزار کارمند وزارت دادگستری وظایفی مرتبط با امنیت ملی و ایمنی مردم‌ دارند و به همین دلیل حتی در دوران تعطیلی نیز به کار خود ادامه می‌دهند. حتی هیئت ویژه “رابرت مولر” نیز به تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا ادامه خواهد داد.

بیش از 95 هزار کارمند از مرخصی اجباری معاف می‌شوند که اکثراً در پرسنل امنیت ملی، مبارزه با مواد مخدر، بخش مصرف نوشیدنی‌های الکلی و تنباکو، کارمندان اف‌بی‌آی، بخش سلاح‌های گرم و مواد منفجره و کارکنان زندان فدرال هستند. بررسی پرونده‌های جنایی ادامه خواهد داشت، اما پرونده‌های مدنی تا زمانی که امنیت عمومی به خطر نیفتد، به تعویق خواهد افتاد. اکثر آموزش‌های مربوط به اجرای قانون در طرح‌های اضطراری لغو خواهند شد.

وزارت امور خارجه

بسیاری از امور وزارت خارجه حتی در تعطیلی نیز ادامه می‌یابد. بخش صدور گذرنامه و ویزا که هزینه‌هایش عمدتاً توسط متقاضیان پرداخت می‌شود، تعطیل نخواهد شد. دفاتر اصلی وزارت خارجه در واشنگتن با نزدیک به 300 سفارتخانه، کنسولگری و دیگر بخش‌های دیپلماتیک در سراسر جهان مشورت کرده و فهرستی از کارکنان غیرضروری تهیه می‌کنند که به مرخصی اجباری فرستاده خواهند شد.

پنتاگون

وزارت دفاع

ارتش آمریکا به مبارزه و انجام مأموریت‌ها در سراسر جهان ازجمله در عراق، سوریه و افغانستان، ادامه خواهد داد. اعضای ارتش سر کار حاضر خواهند شد، اما حقوق آن‌ها تا تصویب بودجه در کنگره پرداخت نخواهد شد. اما “جیمز ماتیس” وزیر دفاع روز جمعه هشدار داد که این تعطیلی اثرات منفی گسترده‌ای خواهد داشت: “ما مأموریت‌های اطلاعاتی زیادی در سراسر جهان انجام می‌دهیم که به پول نیاز دارند. واضح است که این مأموریت‌ها متوقف خواهند شد. متأسفانه تقریباً تمام تمرینات نیروهای ذخیره ما نیز متوقف خواهند شد.”

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا

به گفته یک منبع مطلع از روندهای احتمالی، بخش عمده نیروی کار در 17 سازمان اطلاعاتی آمریکا بی‌کار خواهند شد. منبعی که خواست نامش فاش نشود گفت تنها کارمندان مهم و کلیدی کار خواهند کرد که البته حقوقی دریافت نمی‌کنند. اما درگذشته حتی در صورت مرخصی اجباری نیز حقوق دریافت می‌کردند.

وزارت امنیت داخلی

یکی از سخنگویان وزارت گفت تقریباً 90 درصد کارکنان ضروری تلقی می‌شوند و درنتیجه به انجام وظایفشان ادامه خواهند داد. این یعنی اکثر کارمندان گمرک و حفاظت مرزی به کار خود ادامه می‌دهند. 78 درصد از کارکنان اداره مهاجرت و گمرک (یعنی 15 هزار نفر) به کار خود ادامه خواهند داد. “سرویس مخفی آمریکا” که بخشی از وزارت امنیت داخلی است، با 5700 نیرو به فعالیتش ادامه می‌دهد.

وزارت کشور

این وزارت گفته پارک‌های ملی و دیگر اماکن عمومی قابل‌دسترس عموم باقی خواهند ماند. این موضوع نسبت به گذشته تغییر کرده که پارک‌های ملی بسته می‌شد و نماد برجسته‌ای از اختلال در عملکرد دولت بود. “هدر سوییفت” سخنگوی وزارت کشور گفت: “جاده‌های عمومی احتمالاً باز خواهند ماند. اما خدماتی که نیازمند حضور کارکنان و نگهداری هستند، مانند اردوگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی فعالیت نخواهند کرد.

وزارت ترابری

این سازمان 55100 کارمند دارد که بیش از نیمی از آن‌ها (34600 نفر) کار خود را ادامه خواهند داد. قسمت زیادی از کارمندانی که سرکار حاضر می‌شوند در بخش “اداره هوانوردی فدرال” کار می‌کنند که کنترل ترافیک هوایی کشور را بر عهده‌دارند. بازرسان امنیت خط لوله و خطوط راه‌آهن نیز به کار خود ادامه می‌دهند. اما صدور مجوز هواپیماهای جدید، پردازش وام ساخت‌وساز فرودگاه، آموزش کنترل‌کنندگان جدید، ثبت هواپیماها و تحقیقات مدرنیزاسیون ترافیک هوایی،صدور مجوزهای خلبانی و گواهینامه‌های پزشکی متوقف خواهند شد.

ورودی مرکز تحقیقاتی “Dale and Betty Bumpers” در موسسه ملی بهداشت

مؤسسات ملی بهداشت (NIH)

دکتر “آنتونی فوچی” رئیس بخش بیماری‌ها عفونی گفت تعطیلی دولت ادامه تحقیقات را مخل می‌کند، اما بیمارانی که هم‌اکنون در مطالعات پزشکی حضور دارند را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد: “هنوز هم از آن‌ها مراقبت می‌کنیم.” تعطیلی به معنای قطع تحقیقاتی خواهد بود که سال‌ها ادامه داشته و برایش تلاش شده. NIH نهاد اصلی دولت درزمینهٔ تحقیقات بهداشت و سلامت است. تحقیقات این سازمان از سرطان تا ایجاد واکسن را دربرمی‌گیرند. فوچی گفت: “این آزمایش‌ها و تحقیقات دکمه توقف ندارند.”

سازمان حفاظت از محیط‌زیست (EPA)

“اسکات پروت” مدیر EPA به پرسنل خود دستور داده هفته آینده حتی در صورت تعطیلی بازهم به سرکار بروند. او روز جمعه در ایمیلی به کارکنان گفته که سازمان “منابع کافی برای فعالیت در مدتی محدود” را دارد. او در ایمیل خود توضیح داد در صورت ادامه یافتن تعطیلی به مدت بیش از یک هفته، دستورالعمل‌های بعدی را اعلام خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید