الجبیر: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ایران از أنصارالله متوقف شود!

    کد خبر :206396

وزیر خارجه سعودی ضمن تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران مدعی شد که باید جلوی تداوم حمایت های مالی و تسلیحاتی ایران از أنصارالله گرفته شود!

به گزارش بازتاب به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی بار دیگر اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، الجبیر که کشورش به تازگی قراردادهای میلیاردی تسلیحاتی با ایالات متحده آمریکا به امضاء رسانده است، مدعی شد که ایران از انصارالله حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل می آورد.

الجبیر در این خصوص ادعا کرد: باید جلوی تداوم حمایت های مالی و تسلیحاتی ایران از انصارالله گرفته شود!

این در حالی است که عربستان سعودی طی قریب به سه سال گذشته به وسیله تسلیحات ممنوعه بین المللی مردم یمن را به خاک و خون کشیده است.

الجبیر مدعی شد: ایران همچنان به قاچاق سلاح به یمن ادامه می دهد. تاکنون بیش از ۳۰۰ موشک ایرانی از یمن به عربستان شلیک شده است! این ادعا در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی کوچکترین سندی دال بر ایرانی بودن موشک های یمنی ها منتشر نکرده است.

وی همچنین مدعی شد: عربستان تاکنون حدود ۱۱ میلیارد دلار به یمن کمک کرده است! این ادعا درحالی است که جنایت های جنگی و قرون وسطایی سعودیها در یمن تاکنون میلیاردها دلار خسارت جانی و مالی به مردم این کشور وارد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید