نامه مهناز افشار به معصومه ابتکار

    کد خبر :206378

در پی انتشار تصاویر کودکان کار شهرستان بروجرد در کانال رسمی شهرداری این شهر و برخورد مجرمانه با این کودکان که اسباب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی را فراهم کرد، مهناز افشار (بازیگر و سخنگوی پویش بدسرپرست تنها‌تر است) در نامه‌ای سرگشاده از معصومه ابتکار (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده) درخواست کرد پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌دیده باشد و لبخند را به لب‌های این آن‌ها بازگرداند.
متن نامه مهناز افشار به این شرح است:

سرکار خانم ابتکار

معاون محترم رییس جمهور در امور زنان و خانواده

چند روز پیش مصاحبه‌ای از قول شما خواندم که گفته بودید همه شهروندان باید اورژانس اجتماعی را بشناسند و بدانند که در صورت مشاهده کودک‌آزاری می‌توانند به آن مراجعه کنند، بگذریم از اینکه بار‌ها شهروندان به دوستان پویش «بدسرپرست تنها‌تر است» گزارش داده‌اند که با اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند و پیگیری‌هایشان بی‌نتیجه مانده است، نکته و سوال اما موضوع دیگری است.

ابتدا تا انتهای گفت‌وگوی شما را خواندیم و ندیدیم که توضیح داده باشید در صورتی که نهاد‌ها یا مسئولین مرتکب اعمال قبیح کودک‌آزاری شده باشند باید به کجا اطلاع بدهیم، آن کودکان معصوم باید به کجا و چه کسی مراجعه کنند تا پناه‌شان بدهد و حقوقشان را احیا کند، البته اگر احیا شدنی باشد!

حتما خبر دارید و حتما شنیده‌اید، شاید هم آن تصویر موهن و سراسر اندوه را دیده‌اید؛ شهرداری بروجرد در یک رفتار غیرانسانی، کودکان قربانی فقر و خشونت و آسیب‌دیده از کار در خیابان را دستگیر کرده و از آن‌ها که به ردیف با سرهای پایین ایستاده‌اند، همچون مجرمان سابقه‌دار عکس گرفته و با افتخار در کانال رسمی‌اش منتشر کرده است، انگار نه انگار که فرد فرد ما به عنوان شهروندان جامعه به خاطر به وجود آمدن فاجعه کودکان کار و آسیب دیده مقصر و گناهکاریم. فاجعه‌تر آنکه بلافاصله بعد از انتشار این عکس و تقبیح آن از سوی رسانه‌ها نایب‌رئیس شورای شهر بروجرد، لابد برای حفظ آبرو مصاحبه‌ای کرده و گفته که با خاطیان که روابط عمومی شهرداری بروجرد باشد برخورد خواهد شد، البته نه به خاطر دستگیری کودکان، که به دلیل انتشار تصاویر آنان!

حال‌آنکه نفس این عمل (دستگیری کودکان) بار‌ها غم‌انگیز‌تر از انتشار آن تصاویر است.

بنده نه به عنوان سخنگوی پویشی که قریب دو سال است برای احقاق حقوق کودکان قربانی خشونت تلاش می‌کند که به عنوان یک مادر که از دیدن این تصویر بندبند وجودم به لرزه درمی‌آید، از شما خواهش می‌کنم پیگیر حقوق این کودکان آسیب‌دیده باشید؛ اگرچه برخورد با جنابان خاطی که مسئولان شهرداری بروجرد باشند، دلِ ‌شکسته و دردمند هیچ‌کدام از این کودکان را التیام نخواهد داد چراکه این زخمی ناسور است که درمانش به راحتی‌ نیست.

در پویش «بدسرپرست تنها‌تر است» بار‌ها درباره کودکان رنج‌دیده از خشونت و «بدسرپرست» هشدار دادیم، برای روسای سه قوه نامه نوشتیم، از رییس جمهور محترم درخواست کردیم بحران کودکان قربانی خشونت را جدی بگیرند، اما افسوس…

یک روز در تهران به اسم ساماندهی کودکان کار و خیابان و به بهانه زیباسازی شهر، عملیات تعقیب و گریز در خیابان علیه کودکان راه می‌اندازند، در مشهد بر تن همین کودکان یونیفرم رسمی بهزیستی را تن می‌کنند که مثلا کار کودک و خیابان‌گردی‌اش را قانونی کرده باشند و حالا هم که در بروجرد برایشان سنگ تمام گذاشته‌اند. کی و کجا قرار است برای این کودکان و رنج‌هایشان کاری کنیم خدا می‌داند. ای‌کاش اگر برای حل مشکلاتشان قدم برنمی‌داریم، نمک بر زخم کاریشان نپاشیم.

سینماسینما: به عنوان یک شهروند، به عنوان یک مادر و به عنوان سخنگو و نماینده پویشی متشکل از بیش از ۴۵۰ هنرمند از شما تقاضا دارم پیگیر حقوق پایمال شده کودکان بروجردی باشید. ما منتظر لبخند این کودکان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید