رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

سازمان محیط زیست با هر گونه استحصال و بهره برداری از منابع آب ژرف مخالف است

    کد خبر :206316

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی با هرگونه استحصال و بهره برداری از منابع آب ژرف تجدیدپذیر و غیرتجدیدپذیر مخالف هستیم.

به گزارش ایسنا عیسی کلانتری گفت: با توجه به ناکافی بودن دانسته‌ها و نادانسته‌های علمی و محدودیت تجربیات عملی ملی و بین المللی در مورد آب ژرف همچنین تجربیات منفی کشور از تبعات درازمدت محیط زیستی رویکردهای صرفا فنی نظیر برداشت از آب‌های زیرزمینی، سدسازی، انتقال آب و شیرین سازی آب دریا سازمان حفاظت محیط زیست در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی با هرگونه استحصال و بهره‌برداری از منابع آب ژرف تجدیدپذیر و غیرتجدیدپذیر مخالف است.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهارکرد: کشور در حال حاضر به تمرکز جدی بر مقوله کاهش مصارف و تقاضای آب در مقابل افزایش عرضه آب از طریق اکتشاف و بهره برداری از منابع جدید نیاز دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت تقویت رویکرد علمی در کشور تصریح کرد: مطالعات علمی و امکان سنجی بهره برداری از منابع آب ژرف تجدیدپذیر با در نظر گرفتن و بررسی جدی پیامدهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی استفاده از این منابع در صورت وجود، تحت نظارت جدی سازمان حفاظت محیط زیست و سایر نهادهای ذیربط بلامانع است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست (پام) گفت : بدیهی است، آن دسته از مطالعات علمی و اکتشافی آب‌های ژرف که شامل هرگونه حفاری و دخل و تصرف در طبیعت باشند، نیاز به ارزیابی اثرات زیست محیطی دارند و سازمان حفاظت محیط زیست در مورد امکان و مجوز انجام آن‌ها به صورت موردی تصمیم گیری خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید