رضایت عربستان و روسیه از روند تعادل مجدد بازار نفت

    کد خبر :206205

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز شنبه با خالد الفالح، همتای سعودی خود در عمان دیدار کرد و دو طرف نسبت به روند تعادل مجدد بازار نفت ابراز رضایت کردند.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد در این دیدار نوواک به فالح گفت: بازار مشاهده می‌کند تلاش‌ها موفق بوده و واکنش نشان می‌دهد. قیمت‌ها تقریبا به سطح ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کرده‌اند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و سایر تولیدکنندگان شامل روسیه تحت توافقی که تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود، تولید نفت‌شان را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه کاهش می‌دهند.

اما بدنبال صعود نفت برنت به ۷۰ دلار در هر بشکه که بالاترین رکورد سه سال گذشته است، این دیدگاه که اوپک و شرکایش زودتر از موعد به توافق کاهش تولید خود پایان خواهند داد تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا،با این‌همه وزیران نفتی اوپک هیچ نشانه‌ای از عقب‌ نشینی از اجرای توافق کاهش تولید نشان نمی‌دهند. وزیران نفت امارات متحده عربی و عراق هفته گذشته اظهار کردند تولیدکنندگان به اجرای این سیاست تا پایان سال ۲۰۱۸ متعهد هستند. عربستان سعودی و روسیه که دو صادرکننده بزرگ در این توافق هستند مکرار تاکید کردند زمانی که این توافق به پایان برسد، افزایش تولید تدریجی خواهد بود.

براساس گزارش رویترز، عمان روز یکشنبه میزبان کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید