ایتام فاقد سرپناه کمیته امداد تا سال ۱۴۰۰ صاحب‌خانه می‌شوند

    کد خبر :206200

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد جزئیات برنامه این نهاد برای تأمین مسکن مناسب برای خانوارهای ایتام در قالب طرح سرپناه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم رستگار،مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد با اعلام اینکه کمیته امداد باهدف خانه‌دار شدن خانوارهای ایتام تحت حمایت طرح سرپناه را از سال آینده اجرا می‌کند گفت: این نهاد در یک برنامه سه‌ساله تلاش دارد همه ایتام تحت حمایت کمیته امداد را که فاقد سرپناه هستند با ساخت یا خرید مسکن صاحب‌خانه ‌کند.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۶۱۱ خانوار دارای یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: طبق نیازسنجی انجام‌شده از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۶ خانوار فاقد مسکن هستند.

رستگار بابیان اینکه در طرح سرپناه ۹ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی برای خانوار ایتام ساکن در شهر و هفت هزار و ۴۱۲ واحد مسکونی برای خانوارهای ایتام روستایی ساخته یا خریداری خواهد شد گفت: ۳۰ درصد از خانوارها در سال ۹۷، ۳۵ درصد آنها در سال ۹۸ و ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز در سال ۹۹ صاحب‌خانه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز این طرح توسط حامیان طرح اکرام ایتام و منابع مالی کمیته امداد تامین می‌شود گفت: اعتبار اجرای این طرح بیش از هزار میلیارد تومان است که ۳۵۳ میلیارد تومان توسط کمیته امداد، ۳۵۳ میلیارد تومان توسط حامیان ایتام و خیران، ۱۸۰ میلیارد تومان از سوی منابع بانکی و صندوق قرض‌الحسنه و ۱۳۴ میلیارد تومان نیز با آورده مددجو و یا بستگان وی تأمین اعتبار خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی کمیته امداد بابیان اینکه در اجرای طرح سرپناه خانوارهای ایتام روستایی در اولویت هستند افزود: به دلیل وجود اراضی مسکونی در روستاهای تأمین مسکن مددجویان با اولویت «ساخت» انجام می‌شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رستگار ادامه داد: در شهرهای بزرگ نیز که امکان خرید یا ساخت مسکن برای خانوار مددجو به دلیل قیمت تمام‌شده خانه سخت است کمیته امداد با پرداخت هزینه رهن یا اجاره برای خانوارهای ایتام، اقدام به تأمین سرپناه خواهد کرد.

وی بابیان اینکه بیشترین خانوارهای مددجوی دارای یتیم فاقد مسکن در استان سیستان و بلوچستان با دو هزار و ۵۹۸ خانوار و استان خراسان رضوی با ۷۷۵ خانوار ساکن هستند گفت: هم‌وطنان می‌توانند با پرداخت اقساط وام مسکن دریافتی مددجویان در این طرح نیز مشارکت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید