درخواست بیگلری برای بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۵۴
    کد خبر :206189

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواستار بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند بانه شد.

محسن بیگلری در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس، اظهار کرد: بازارچه مرزی سیرانبند بانه توسط استاندار قبلی کردستان و استاندار سلیمانیه، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و نماینده وزارت خارجه در دو ماه قبل افتتاح شده و وزیر امور خارجه نیز با بازگشایی آن موافق است ولی هیچ اقدامی از سوی وزارت کشور در این زمینه نمی‌بینیم.

وی خطاب به وزیر کشور،‌ گفت: تاخیر بیش از این در بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند جایز نیست به ویژه اینکه میلیاردها تومان پول بیت‌المال در آنجا هزینه شده است.

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر راه، گفت: علیرغم بازدید و دستور جنابعالی مبنی بر ساخت هر چه سریعتر فرودگاه سقز، متاسفانه عوامل فرودگاه‌های کشور به دلیل نامعلوم و مبهمی با کارشکنی و بهانه‌گیری غیرمنطقی تا به حال عملیات اجرایی را شروع نکرده‌اند. ما گلایه شدید خود را از این وضع اعلام می‌کنیم. قرار بود در دولت قبلی عملیات ساخت فرودگاه به اتمام برسد اما بعد از گذشت دو سال فقط مناقصه برگزار شده و عزمی برای اجرا نمی‌بینیم.

به گزارش ایسنا،بیگلری همچنین نسبت به تاخیر در راه‌اندازی آموزشگاه پسران بانه و آموزشگاه دخترانه سقز و دانشکده علوم و فنون سقز و همچنین علت پسرفت دانشگاه کردستان به وزیر علوم تذکر داد.

وی در پایان خطاب به رییس‌جمهور، ‌گفت: مردم زلزله زده کرمانشاه در زمستان سرد وضیت بسیار سختی دارند. لازم است تیم ویژه‌ای برای بررسی وضع موجود و کمک‌رسانی سریع به شهرهای زلزله زده اعزام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید