پای دورهمی در کفش دیپلماسی

گلایه از مهران مدیری برای انتقاد از کیم جونگ اون!

    کد خبر :206093

برنامه طنز «دورهمی» با اجرای زیبای مهران مدیری از معدود برنامه های تماشاگرپسند این روزهای تلویزیون است که هم در حوزه شادی آوری به خانواده ها و هم نقد طنز مسائل اجتماعی و سیاسی موفق بوده است و بنده نیز از بینندگان دایمی آن هستم.

اما نکته ای که در چند هفته اخیر در این برنامه دیده شد و به نظرم باید درباره آن تامل شود، طنازی مهران مدیری و در واقع نویسندگان متن های دورهمی در حوزه سیاست خارجی و به ویژه در مورد رهبر کره شمالی” کیم جونگ اون” است. شاید برای ما در ایران این اسم خنده دار باشد یا سیاست ها و اقدامات ” اون ” غیرعقلانی جلوه کند اما یادمان نرود او رئیس جمهور کره شمالی و نماینده رسمی این کشور و ملت به شمار می رود و استهزا یا تحقیر او علی رغم مخالفت مان با مکانیزم های سیاسی آن کشور کار پسندیده ای نیست. این موضوع زمانی حساسیت پیدا می کند که این کشور روابط نسبتا خوب و پایداری با ایران دارد .

روزنامه اصولگرای خراسان در یادداشتی عجیب نوشت:  طنز سیاسی اگر صرفا در داخل کشور و درباره مسئولان داخلی باشد نه تنها بد نیست بلکه آثار مثبت فراوانی هم دارد که در این زمینه دورهمی کاملا موفق بوده اما طنز در عرصه سیاست خارجی حساسیت های بالایی دارد و می تواند به روابط حسنه دو کشور دوست لطمه بزند.بحران سال گذشته میان آلمان و ترکیه در پی یک برنامه تلویزیونی موید این مطلب است.

قطعا نمایندگان دیپلماتیک کره شمالی در ایران برنامه های تلویزیون ایران را که به نوعی تلویزیون دولتی و رسمی و واجد مسائل حقوقی می شود ، رصد کرده و با توجه به حساسیت و تعصب بالای این ماموران به رهبر خود بعید نیست گزارش های منفی بابت این نوع شوخی های مدیری به پایتخت کره شمالی مخابره کرده باشند، گزارش هایی که می تواند موجب دلخوری های بی دلیل و فایده میان تهران و پیونگ یانگ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید