رئیس جمهوری سر قولی که به کارگران داده بماند

    کد خبر :20568

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: کارگران به قول دکتر روحانی برای بازگرداندن اصلاحیه قانون کار امیدوارند و خواستار تحقق مطالبات پیگیری نشده خود هستند.

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، بازگشت اصلاحیه قانون کار از مجلس را یکی از اصلی‌ترین مطالبات کارگران نام برد و گفت: هم دولت و هم شخص وزیر کار قول دادند که این اصلاحیه را باز می‌گردانند و ما انتظار داریم سر قولی که به کارگران داده‌اند، بمانند و به آن عمل کنند؛ در غیر این صورت موج بدبینی و بی اعتمادی در کارگران ایجاد خواهد شد.

وی اصلاح ماده ۷ قانون کار، ساماندهی قراردادهای کار و توجه به وضع بیمه و معیشت کارگران را از جمله دغدغه‌های جامعه کارگری عنوان کرد.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به لزوم توجه به سه جانبه‌گرایی در موضوعات و تصمیم‌گیری‌های کارگری خاطرنشان کرد: از دولت دکتر روحانی می‌خواهیم در تمام برنامه‌ها و تصمیمات مربوط به کارگران از نظر شرکای اجتماعی استفاده کند چرا که هرگونه طرح و تصمیم و اقدامی در حوزه کارگری بدون رعایت سه جانبه گرایی با مخالفت جامعه کارگری مواجه خواهد شد.

بیات درباره انتظارات کارگران از دولت دوازدهم نیز گفت: بخشی از شعارها و وعده‌هایی در دولت یازدهم داده شد، انتظارات جامعه کارگری را محقق نکرد در حالی که کارگران توقع دارند فضایی در عرصه کار و تولید به وجود آید که دیگر نگران اخراج و نبود امنیت شغلی و معیشت خانواده‌هایشان نباشند؛ از این رو دولت دوازدهم باید از زمینه‌های اشتغال و تولید منجر به امنیت شغلی جامعه کارگری حمایت کند.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، توقعاتی که کارگران دارند خواسته فردی یا شخصی نیست بلکه خواسته جمعی و گروهی است و با توجه به آنکه بخشی از این مطالبات هنوز پیگیری یا محقق نشده بر استمرار و تداوم آن از تاکید دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید