شناسایی اخبار معتبر توسط فیس‌‎بوک بر مبنای تحقیقات

    کد خبر :205648

فیس بوک قصد دارد از این پس برای نمایش اخبار قابل اعتماد در فید خبری خود اولویت قائل شود و برای شناسایی این نوع اخبار از تحقیقات و بررسی‌های مختلفی بهره می گیرد.

به گزارش رویترز، فیس بوک برای متمایز کردن اخبار جعلی از اخبار واقعی از کاربران خود کمک می گیرد و پرسش نامه هایی را میان آنها توزیع می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس ، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک می گوید با توجه به سوءاستفاده های متعدد از این شبکه اجتماعی برای انتشار اخبار جعلی، هدف این است که از این طریق با انتشار اخبار دروغین و بی اساس مقابله شود.

در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا، اخبار جعلی فراوانی در مورد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در شبکه های اجتماعی و از جمله فیس بوک منتشر شد و گفته می شود همین مساله یکی از دلایل شکست وی از دونالد ترامپ بوده است.

زاکربرگ افزوده که دو میلیارد کاربر فیس بوک به مشخص شدن میزان اعتبار اخبار کمک خواهند کرد و البته کاربران محلی که اخبار در محدوده زندگی آنها اتفاق افتاده در این زمینه نقش پررنگ تری خواهند داشت.

در حال حاضر حدود 20 درصد از محتوای فید خبری هر کاربر را در فیس بوک را اخبار تشکیل می دهد که قرار است این رقم به 4 یا 5 درصد کاهش یابد. همچنین این میزان از اخبار هم تنها از میان خبرهای برگزیده شده کاربران واخبار مورد تایید انتخاب می شوند. قرار است جزئیات فنی بیشتری در این زمینه طی روزهای آینده اعلام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید