گرانترین نیاز مددجویان کمیته امداد

    کد خبر :205588

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد بابیان اینکه یکی از نیازهای اساسی و گران خانوارهای مددجوی شهری و روستایی تأمین مسکن مناسب است گفت: یکی از ابعاد توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت تأمین مسکن مناسب برای آنها با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، ابراهیم بازیان، در سفر به استان هرمزگان در مراسم واگذاری ۱۱۰ واحد مسکونی ویژه ایتام و خانوارهای نیازمند حضور یافت.

وی یکی از سیاست‌های جدید کمیته امداد را توسعه کمی و کیفی مسکن مددجویان دانست و افزود: طرحی در حال تدوین است که بر اساس آن مسکن مددجویان با کمک مردم و مشارکت خیریه‌ها به‌ویژه خیران حوزه عمران تأمین می‌شود.

بازیان با تأکید بر اینکه تأمین مسکن برای مددجویان باید مطابق با برنامه انجام شود گفت: علاوه بر مشارکت خیران و آورده مددجو، کمک مسئولان نیز در این زمینه بسیار مهم است؛ چراکه در دولت یازدهم رشد مسکن منفی است بنابراین باید سیاست‌های دولت در این زمینه تغییر کند و موضوع مسکن اقشار کم‌درآمد به‌طورجدی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از نهادها و دستگاه‌های متولی تأمین مسکن برای نیازمندان اراده جدی در این زمینه ندارند گفت: اگر زمین موردنیاز برای ساخت خانه از سوی استانداری، شهرداری و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی به این امر اختصاص یابد، کمیته امداد ساخت مسکن نیازمندان را با سرعت بیشتری انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید، ساخت و بازسازی مسکن مددجویان هرمزگان اختصاص‌یافته است گفت: امسال با کمک موسسه خیریه اشرف‌الانبیا ۱۱۰ واحد مسکن به مددجویان استان هرمزگان واگذار شد.

بازیان با اعلام اینکه برای ساخت این تعداد از خانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است که سهم کمیته امداد از این رقم ۸۰۰ میلیون تومان و سهم خیریه اشرف‌الانبیا ۴۰۰ میلیارد تومان بود گفت: در آینده نزدیک ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر نیز تکمیل و به مددجویان این استان واگذار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید