آموزش مواجه شدن با حوادث طبیعی در یک برنامه

    کد خبر :205581

برنامه «خادم» انواع خطرهایی که باعث تهدید خانواده‌ها می‌شود را معرفی می‌کند و چگونگی مقابله با آن‌ها را آموزش می‌دهد.

مدیر روابط‌ عمومی و مشاور رسانه‌ای برنامه «خادم» در گفت‌وگو با ایسنا به تولید این برنامه اشاره کرد و گفت: برنامه آموزشی فرهنگی «خادم» توسط هلال احمر در ۱۵ قسمت تولید شده است که به زودی به روی آنتن خواهد رفت.

محمد نصراللهی ادامه داد: برنامه «خادم» به تهیه‌کنندگی علیرضا رضایی و کارگردانی نصرت میرعظیمی قرار است انواع خطرهایی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند مانند خطرهای سازه‌ای، غیرسازه‌ای و … را معرفی کند و نحوه مقابله با آن‌ها را آموزش دهد. ما این برنامه را به شکلی تولید کردیم که تمام سنین را دربربگیرد تا راندمان کار افزایش یابد.

او با اشاره به بخش فرهنگ‌سازی برنامه «خادم» اظهار کرد: اطلاع دارم که چند سالی است به طور حرفه‌ای در بخش فرهنگ سازی کار می‌شود اما فرهنگ‌سازی نیاز به پیش زمینه‌هایی دارد و جامعه باید براساس این پیش زمینه‌ها روی آن مانور دهد و فرهنگ‌سازی را نهادینه کند. ما نیز در برنامه «خادم» همین برنامه را الگوی خود قرار دادیم و متوجه شدیم که جامعه به آموزش در برابر انواع خطرهایی که خانواده را تهدید می‌کند، نیاز دارد به همین دلیل ساخت برنامه مستند آموزشی ـ فرهنگی «خادم» را شروع کردیم.

نصرالهی درباره شبکه‌هایی که قرار است برنامه «خادم» را پخش کنند، گفت: اولویت پخش این برنامه آموزشی برای دوستان هلال احمر است تا با دیدن این برنامه آموزش ببینند و به صورت گروهی و داوطلبانه به درب منازل شهروندان مراجعه و آموزش‌های لازم را به آن‌ها یاد بدهند. همچنین «خادم» قرار است در شبکه‌های استانی پخش شود و ما در حال رایزنی هستیم تا این برنامه از یک شبکه ملی هم به روی آنتن برود.

مدیر روابط عمومی برنامه «خادم» به سختی کار آموزشی اشاره و اظهار کرد: کار آموزشی به‌خصوص در این عرصه بسیار سخت است به دلیل اینکه اولین اشتباه، آخرین اشتباه خواهد بود و جان افراد به خطر خواهد افتاد. عوامل پروژه «خادم» تمام سعی خود را کرده‌اند تا یک برنامه آموزشی مطلوب را تولید و به شهروندان ارائه دهند.

او با اشاره به وجود و اهمیت قانون ماده ۲۸۰۰ در ساختمان‌ها گفت: ما در یکی از آیتم‌های این برنامه به ماده ۲۸۰۰ در قانون شهرداری خواهیم پرداخت. این قانون می‌گوید که اگر شخصی می‌خواهد خانه اجاره کند یا بخرد باید اطلاع داشته باشد که آیا این خانه ماده ۲۸۰۰ دارد یا نه؟ این مسئله به این معنی است که اگر خانه‌ای دارای ماده ۲۸۰۰ باشد از انواع خطرها مانند زلزله و آتش سوزی ایمن خواهد بود.

نصراللهی در پایان گفت: امیدوارم این برنامه ملی و بزرگ بتواند در بحث حوادث طبیعی به مردم آموزش دهد تا مردم بدانند با چنین بلاهایی چگونه روبه رو شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید