کنایه‌های تند این بازیگر به محمدرضا شریفی‌نیا

داریوش ارجمند: بازی عرب‌نیا در «مختارنامه» را دوست نداشتم

    کد خبر :205568

داریوش ارجمند با حضور در برنامه «من و شما» مطالبی صریح را درباره ایفای نقش فریبرز عرب‌نیا در مختارنامه، انتخاب بازیگران توسط محمدرضا شریفی‌نیا و … بیان کرد که برای اولین بار توسط وی عنوان می‌شد.

وی در ابتدای گفت‌وگو درباره صراحت بیانی که دارد عنوان کرد که من هیچ وقت صراحت را با وقاحت و تحقیر اشتباه نگرفتم؛ کاری که خیلی از مجریان تلویزیون می‌کنند. اتفاقا که کتابی درباره اصول اجرای درست هم نوشتم که منتشر خواهم کرد.

وی همچنین گفت که در خانواده‌ای به دنیا آمده که مادرش تار می‌نواخته و خواهر و برادرش هم به هنر پیوستند. او در پاسخ به سوال ظلی‌پور درباره علاقه‌اش به خوانندگی گفت: به خوانندگی علاقه داشتم اما هیچ وقت نخواستم به عنوان شغل به آن فکر کنم و علاوه بر آن من در میان بازیگرانی که خواننده شدند توفیقی ندیدم.

* بازی فریبرز عرب‌نیا را در «مختارنامه» اصلا دوست نداشتم

بازیگر نقش مالک اشتر بعد از نمایش عکس داوود میرباقری در پاسخ به این سوال که آیا برای بازی در مختارنامه پیشنهاد داشته عنوان کرد که با واسطه میان تصویربرداری این کار برای بازی دعوت شده است و ادامه داد: به واسطه گفتم بگویید که سناریو را برایم بفرستند و از آنجایی که من و داوود از این حرف‌ها هیچ وقت باهم نداشتیم که سناریو را بخواهم او احتمالا تعجب کرد و در نهایت این همکاری اتفاق نیفتاد. من اصلا شخصیت مختار را در تاریخ اینقدر علیه السلام نمی‌بینم که برایش سریالی به این عظمت ساخته شود.

او درباره بازی فریبرز عرب‌نیا هم گفت: اصلا بازی عرب‌نیا را دوست نداشتم. اولین اصل برای بازی در یک سریال تاریخی این است که صورتت شباهتی به اصالت نقش داشته باشید مهدی فتحی وقتی نقش عمروعاص را بازی می‌کرد با آن شکل بازی شک نمی‌کردید که این آدم عرب است اما از کجا شما می‌توانید در مختارنامه حس کنید که آقای عرب‌نیا به جز اسمش عرب است؟ زحمت زیادی برای ساخت آن مجموعه کشیده شد اما برای چی؟

* حسن فتحی من را دوست نداشت و ندارد

پس از آن عکس اکبر عبدی نمایش داده که او معتقد بود اکبر عبدی بیش‌تر از آنکه در بازیگری استعداد داشته باشد در شو مستعد است و اگر به او برنامه بدهند خیلی بیش‌تر از دورهمی و … دیده می‌شود.

ظلی‌پور از فیلم ازدواج به سبک ایرانی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه داریوش ارجمند یاد کرد و پرسید که چرا هیچ وقت همکاری با این کارگردان تکرار نشد که وی در پاسخ گفت: حسن فتحی من را دوست نداشت و هنوز هم دوست ندارد برعکس کیمیایی که عاشق بازیگرهایش می‌شود. اگر در فیلم اولش کار کردم چون فیلم اولش بود؛ خیلی از کارگردان‌ها فیلم اولشان را با من کار کردند. من خیلی نظر و پیشنهاد می‌دادم و احتمالا همین را دوست نداشت.

* اگر علی معلم زنده بود مجری هفت مشخص بود

پس از این صحبت، نام علی معلم به میان کشیده شد و یاد این هنرمند نیز زنده شد و ظلی‌پور با کنایه‌ای گفت: علی معلم مردی تکرارنشدنی بود و قطعا اگر زنده بود روند انتخاب مجری برای برنامه هفت اینقدر طول نمی‌کشید! و ارجمند نیز با تایید این حرف گفت: بارها و بارها بعد از فریدون جیرانی به علی برای اجرای این برنامه پیشنهاد شده بود اما نپذیرفت چون اصولی داشت.

* فرار از بهروز افخمی به خاطر ناصر تقوایی

در بخشی دیگر از گفت‌وگو نیز ارجمند به این موضوع برای اولین بار اشاره کرد که به خاطر بازی در ناخدا خورشید قید بازی در کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی را زده است.

بازیگر فیلم «اعتراض» درباره همکاری‌اش با حامد کلاهداری در پایان نامه و شکلات داغ و اینکه آیا از این همکاری پشیمان است، بیان کرد: من کلاهداری را از وقتی بچه بود می‌شناختم و فیلم شکلات داغ او هم به نظرم فیلم خیلی خوبی است اما پایان نامه که من بازی کردم سناریو اش این نبود اصلا قرار نبود از دانشجوی ستاره دار و این چیزها در آن صحبت شود ، چیزی که من خواندم این نبود.

* کنایه تند داریوش ارجمند به محمدرضا شریفی‌نیا

ظلی‌پور با نمایش عکس محمدرضا شریفی نیا پرسید که چرا در طول این سالها مانند این چهره کار کستینگ فیلم های سینمایی را انجام ندادید و بازیگر معرفی نکردید؟ که او در پاسخ گفت: من روی شاگردانم تبلیغ نکردم و نمی‌کنم. ایشان خیلی کارها می‌کند که ربطی به سینما ندارد و یکی از آنها هم همین است! کستینگ می‌دانید یعنی چه؟ سندیکایی وجود دارد که گروهی بازیگران را رصد می‌کند و بعد انتخاب میکند نه اینکه من از چشم و ابروی کسی خوشم می‌آید او را انتخاب کنم یا اینکه او دخترخاله‌ام است یا پسرخاله‌ام و آن یکی ۱۰ هزار تومان می‌دهد و کسی دیگر ۵ هزار تومان!

به گزارش ایسنا، برنامه «من و شما» به تهیه‌کنندگی هادی قندی، اجرای آرش ظلی‌پور و نویسندگی دنیا خمامی جمعه‌ها ساعت ۱۴ به صورت زنده از شبکه شما پخش و تکرار آن ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید