جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶ اجتماعی کد خبر :205540
معاون وزیر راه و شهرسازی:

روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: روزانه حدود ۹۰۰ هزار خودرو از شهرهای حومه‌ای وارد تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران بدون توجه به حومه‌ای که شکل گرفته گسترش یافته است، این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد جمعیت کلانشهری تهران در پیرامونی سکونت دارند و مهم‌ترین وجه رفت و آمد، حمل و نقل خصوصی است که باری را به ترافیک تهران تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به کلانشهر ۳۶ میلیون نفری توکیو، ادامه داد: حدود مساحت کلانشهر توکیو با تهران تقریبا همسان است که ۵۰۰ کیلومترمربع را با جمعیت ۳۶ میلیون نفر در بر می‌گیرد، یعنی بیش از ۲۰ میلیون نفر بیشتر از منطقه کلانشهری تهران جمعیت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در منطقه کلانشهری توکیو توسعه شهری براساس حمل و نقل عمومی شکل گرفته برخلاف تهران که مهم‌ترین موضوع، جاده است.

طاهرخانی با بیان این‌که درمنطقه کلانشهری توکیو ۵۶ درصد از حمل و نقل از طریق ریل انجام می‌شود، ادامه داد: در خود توکیو این رقم ۹۰ درصد است، لذا چیزی به عنوان آلودگی هوا در آنجا دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ظرفیت استفاده از شهرهای پیرامونی در تهران را پایین دانست و افزود: به طور مثال ما پرند را در اطراف تهران داریم که از ظرفیت مسکونی آن به اندازه کافی استفاده نمی‌شود و علت اصلی آن پایین بودن کیفیت دسترسی به تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران ۲۵ درصد بنزین کشور را مصرف می‌کند و روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این کلانشهر می‌شوند.

طاهرخانی با بیان این‌که علی‌رغم کند شدن سرعت رشد جمعیت، توسعه سکونتگاهی در منطقه کلانشهری تهران ادامه خواهد داشت، ادامه داد: مساله ترافیک و آلودگی هوا از طریق سیاست‌گذاری و اقدام صرف در کلانشهر مرکزی تهران قابل حل نیست، بنابراین صرفه‌های حاصل از تجمع و مقیاس می‌تواند بسیاری از خطوط را اقتصادی کند. در این خصوص می‌توان از ظرفیت‌های موجود خطوط ریلی استفاده کرد.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی در اطراف تهران را ضروری دانست و گفت: منابع کشور نشان می‌دهد دیگر اختصاص بودجه‌های هنگفت به پروژه‌های شهری امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. در این خصوص باید از قطار برقی صادقیه- کرج، قطار برقی تهران – فرودگاه امام خمینی (ره)، پرند، قطار حومه‌ای تهران – پرند، قطار حومه‌ای تهران – پیشوا – گرمسار و قطار حومه‌ای تهران – هشتگرد – قزوین استفاده مناسب‌تری صورت داد.

وبگردی

روی خط خبر

  • خواننده مشهور رپ بازداشت شد؟
  • حامیان روحانی در دفاع از رفراندوم چه کسانی هستند؟
  • شیفت از سیاست به حقوق ؛ آمریکایی ها چه نقشه ای برای دارایی های ایران کشیده اند؟
  • اعترافات کارگردان یک فیلم توقیفی
  • یک بام و دو هوای دولت درنرخ ارز
  • ۴۵ هزار شغل خانگی در نوبت تسهیلات
  • قیمت نفت افت کرد
  • روح اله زم می زند، احمدی نژاد می رقصد
  • شرط ایران برای امضای هر توافق دیگری
  • نجفی بازنده صفحه شطرنج اصلاح طلبان
  • از عکس «زن بی‌حس ظن» تا تحقق رویا در پاریس
  • پایان موضع تدافعی ایران در برابر برجام
  • آماری از ثبت‌نامی‌های کنکورتجربی و مشکلات پیش‌روی آنها
  • کنایه محسن رضایی به احمدی نژاد
  • ۴ مخدر پرمصرف/ ورود دانه‌های تراریخته شاهدانه به کشور
  • محمود احمدی‌نژاد عصبانی شده است
  • تشدید نظارت وزارت بهداشت بر “غذا”/محصولات کشاورزی شناسنامه‌دار شوند
  • از اعتراضات تا کارشکنی‌ها در برابر “ممنوعیت استفاده از بطری‌های پلاستیکی”
  • “باروری ابرها” ابزاری در جعبه ابزار مدیریت منابع آب
  • کارواش‌های پایتخت زیر ذره‌بین محیط زیست
  • چالش بیمه‌ای بیماران “ام.اس” با تامین اجتماعی
  • برای عامل شهادت سه نفر از مأموران ناجا با اتوبوس، به اتهام قتل عمد کیفرخواست صادر شد / نامبرده به قتل مأموران اعتراف کرده
  • نتانیاهو: برجام ایران را جسورتر کرده است
  • کنایه‌های جلیلی درباره بی نظمی حضور روحانی در جلسات مجمع
  • هواپیمای تهران – شاهرود در شاهرود فرود نیامد
  • واکنش مدیرعامل آسمان به پیدا شدن جعبه سیاه
  • ۳۳ هزار نفر در قم بی‌سوادند
  • اصرار خانواده جانباختگان برای توقف عملیات جست‌وجوی پیکرها
  • مانی حقیقی، جوکر سینماگران ایرانی است!
  • نیاز ۴۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر