جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶ اجتماعی کد خبر :205540
معاون وزیر راه و شهرسازی:

روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: روزانه حدود ۹۰۰ هزار خودرو از شهرهای حومه‌ای وارد تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران بدون توجه به حومه‌ای که شکل گرفته گسترش یافته است، این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد جمعیت کلانشهری تهران در پیرامونی سکونت دارند و مهم‌ترین وجه رفت و آمد، حمل و نقل خصوصی است که باری را به ترافیک تهران تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به کلانشهر ۳۶ میلیون نفری توکیو، ادامه داد: حدود مساحت کلانشهر توکیو با تهران تقریبا همسان است که ۵۰۰ کیلومترمربع را با جمعیت ۳۶ میلیون نفر در بر می‌گیرد، یعنی بیش از ۲۰ میلیون نفر بیشتر از منطقه کلانشهری تهران جمعیت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در منطقه کلانشهری توکیو توسعه شهری براساس حمل و نقل عمومی شکل گرفته برخلاف تهران که مهم‌ترین موضوع، جاده است.

طاهرخانی با بیان این‌که درمنطقه کلانشهری توکیو ۵۶ درصد از حمل و نقل از طریق ریل انجام می‌شود، ادامه داد: در خود توکیو این رقم ۹۰ درصد است، لذا چیزی به عنوان آلودگی هوا در آنجا دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ظرفیت استفاده از شهرهای پیرامونی در تهران را پایین دانست و افزود: به طور مثال ما پرند را در اطراف تهران داریم که از ظرفیت مسکونی آن به اندازه کافی استفاده نمی‌شود و علت اصلی آن پایین بودن کیفیت دسترسی به تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران ۲۵ درصد بنزین کشور را مصرف می‌کند و روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این کلانشهر می‌شوند.

طاهرخانی با بیان این‌که علی‌رغم کند شدن سرعت رشد جمعیت، توسعه سکونتگاهی در منطقه کلانشهری تهران ادامه خواهد داشت، ادامه داد: مساله ترافیک و آلودگی هوا از طریق سیاست‌گذاری و اقدام صرف در کلانشهر مرکزی تهران قابل حل نیست، بنابراین صرفه‌های حاصل از تجمع و مقیاس می‌تواند بسیاری از خطوط را اقتصادی کند. در این خصوص می‌توان از ظرفیت‌های موجود خطوط ریلی استفاده کرد.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی در اطراف تهران را ضروری دانست و گفت: منابع کشور نشان می‌دهد دیگر اختصاص بودجه‌های هنگفت به پروژه‌های شهری امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. در این خصوص باید از قطار برقی صادقیه- کرج، قطار برقی تهران – فرودگاه امام خمینی (ره)، پرند، قطار حومه‌ای تهران – پرند، قطار حومه‌ای تهران – پیشوا – گرمسار و قطار حومه‌ای تهران – هشتگرد – قزوین استفاده مناسب‌تری صورت داد.

وبگردی

روی خط خبر

  • اشمید: گزارش آژانس پایبندی ایران را تایید می‎کند
  • استانداری فارس: آتش زدن یکی از جایگاه‌های پمپ بنزین در شیراز کذب است؛ در محدوده اعلام شده، پمپ بنزینی وجود ندارد
  • “محمدبن‌سلمان” تا قبل از عید فطر پادشاه می‌شود!
  • علم‌الهدی: برجام شکست خورده؛ دوباره یک برجام اروپایی روی آن سوار نکنیم که این هم شکست بخورد
  • تحمل دلار ۴۲۰۰ تومانی تمام شد
  • این ناآدم آمریکایی با عصبانیت درباره برجام صحبت کرد
  • آیا واشنگتن از «تهدید» تهران فراتر می‌رود؟
  • بروجردی: برای ادامه برجام نیاز به اذن مجلس وجود ندارد
  • ظریف: گرفتن ضمانت از اروپایی‌ها ناممکن نیست
  • بازدید شبانه وزیر بهداشت از بیمارستان‌های تهران
  • گزارش الجزیره از شگفتی انتخابات عراق: «خنجر» بازگشت
  • پمپئو: عربستان نباید به دنبال غنی‌سازی اورانیوم باشد
  • مجازات حبس برای مرد چک به خاطر حیوان‌آزاری
  • باد و خاک در اولین جمعه خرداد خوزستان
  • چین خرید فلزات به یوآن را در بورس فلزات لندن آغاز می‌کند
  • آمریکایی‌ها گفتند ایران باوجود فشارها صنعت هوایی را سرپا نگه داشت
  • «امیر شهلا» آزاد شد
  • ابهام در ارزش‌گذاری کالای صادراتی ۱۰۰ درصد داخلی
  • چالش ترامپ برای ورود به رستوران رابرت دنیرو
  • سرنوشت سربازان معتاد چه می شود؟
  • وزیر دفاع انگلیس خواستار افزایش بودجه نیروی دریایی شد
  • روحانی: کشورهای اسلامی بیش از هر زمان نیاز به وحدت و همکاری دارند
  • وقوع بیشترین کودک‌آزاری‌ها در کلانشهرها
  • «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» به اجرای ویژه رسید
  • «سینا سرلک»، کنسرت می‌دهد
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ تن از سیل و آبگرفتگی / دو تن همچنان مفقود
  • مهدی هاشمی و نازنین بیاتی در «بازی آخر»
  • یورش سعودیها به «صعده» و «تعز»
  • تله کابین به ناوگان حمل و نقل شهری مسکو اضافه می‌شود
  • حمله هوایی عراق به مواضع داعش در سوریه