جدیدترین اخبار
۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶ اجتماعی کد خبر :205540
معاون وزیر راه و شهرسازی:

روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از اطراف وارد تهران می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: روزانه حدود ۹۰۰ هزار خودرو از شهرهای حومه‌ای وارد تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی، اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران بدون توجه به حومه‌ای که شکل گرفته گسترش یافته است، این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد جمعیت کلانشهری تهران در پیرامونی سکونت دارند و مهم‌ترین وجه رفت و آمد، حمل و نقل خصوصی است که باری را به ترافیک تهران تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به کلانشهر ۳۶ میلیون نفری توکیو، ادامه داد: حدود مساحت کلانشهر توکیو با تهران تقریبا همسان است که ۵۰۰ کیلومترمربع را با جمعیت ۳۶ میلیون نفر در بر می‌گیرد، یعنی بیش از ۲۰ میلیون نفر بیشتر از منطقه کلانشهری تهران جمعیت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در منطقه کلانشهری توکیو توسعه شهری براساس حمل و نقل عمومی شکل گرفته برخلاف تهران که مهم‌ترین موضوع، جاده است.

طاهرخانی با بیان این‌که درمنطقه کلانشهری توکیو ۵۶ درصد از حمل و نقل از طریق ریل انجام می‌شود، ادامه داد: در خود توکیو این رقم ۹۰ درصد است، لذا چیزی به عنوان آلودگی هوا در آنجا دیده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ظرفیت استفاده از شهرهای پیرامونی در تهران را پایین دانست و افزود: به طور مثال ما پرند را در اطراف تهران داریم که از ظرفیت مسکونی آن به اندازه کافی استفاده نمی‌شود و علت اصلی آن پایین بودن کیفیت دسترسی به تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: منطقه کلانشهری تهران ۲۵ درصد بنزین کشور را مصرف می‌کند و روزانه ۹۰۰ هزار خودرو از حومه تهران وارد این کلانشهر می‌شوند.

طاهرخانی با بیان این‌که علی‌رغم کند شدن سرعت رشد جمعیت، توسعه سکونتگاهی در منطقه کلانشهری تهران ادامه خواهد داشت، ادامه داد: مساله ترافیک و آلودگی هوا از طریق سیاست‌گذاری و اقدام صرف در کلانشهر مرکزی تهران قابل حل نیست، بنابراین صرفه‌های حاصل از تجمع و مقیاس می‌تواند بسیاری از خطوط را اقتصادی کند. در این خصوص می‌توان از ظرفیت‌های موجود خطوط ریلی استفاده کرد.

وی برنامه‌ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی در اطراف تهران را ضروری دانست و گفت: منابع کشور نشان می‌دهد دیگر اختصاص بودجه‌های هنگفت به پروژه‌های شهری امکان‌پذیر نیست، بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. در این خصوص باید از قطار برقی صادقیه- کرج، قطار برقی تهران – فرودگاه امام خمینی (ره)، پرند، قطار حومه‌ای تهران – پرند، قطار حومه‌ای تهران – پیشوا – گرمسار و قطار حومه‌ای تهران – هشتگرد – قزوین استفاده مناسب‌تری صورت داد.

Ad

روی خط خبر

  • نمایش خون آشام کشی در پردیس تئاتر شهرزاد
  • دادگاه‌ فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی را تایید کرد
  • تعیین جایزه ۲۰۰ هزار دلاری ترکیه برای شناسایی اعضای پژاک
  • روحانی ۶ شهریور با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کند
  • محمد مهاجری: تجمع قم توهین به جامعه روحانیت بود
  • قالیباف جزییات نامه خود به سران قوا را تشریح کرد: واقعا انسان حسرت می‌خورد که روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت هدر می‌دهیم
  • پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان عوارض بیمه به پلیس و وزارت بهداشت
  • گفتگو بین آلمان و روسیه برای دنیا مهم است
  • شهر «بل‌چراغ» در ولایت فاریاب افغانستان به‌ دست طالبان سقوط کرد
  • جزئیات شکایت از الیاس حضرتی
  • انتقاد شدید الحن ترامپ به شبکه های اجتماعی و رسانه ها: جمهوری خواهان را سانسور نکنید!
  • اعتراض ها به کپی بودن «برنده باش» با اجرای رضاگلزار
  • نظارت دقیق بر انبارها از ابتدای شهریور ماه
  • زرینه رود رحم ندارد
  • نقدهای تند و تیز راغفر به مناسبات حاکم بر اقتصاد کشور
  • حداقل ۲۴ هزار مسلمان روهینگیایی توسط ارتش میانمار کشته شده‌اند
  • یکی از فرماندهان طالبان در ولایت هرات کشته شد
  • صربستان: در ائتلافی که علیه ترکیه باشد هرگز قرار نمی گیریم
  • وقوع سیل در هند ۸۰۰ هزار نفر را بی خانمان کرد
  • حمله با خودرو به مردم در شمال فرانسه
  • فروپاشی واقعی، فروپاشی رژیم تحریم‌های آمریکا است
  • شایعه بازگشت سایه جنگ، کاسبی یک جریان سیاسی است
  • دولت و مجلس سوال از رئیس جمهور را دچار حاشیه نکنند
  • قیمت انواع سکه کاهش یافت
  • قاچاق محصولات پتروشیمی ازبورس به عراق وترکیه/علت؛ اختلاف قیمت ارز
  • چهار مجرای سوء استفاده ارزی/۲ راهکار کاهش فساد
  • «عبد ربه منصور هادی» و تلاش برای کاهش نفوذ امارات در یمن
  • کره شمالی با بازرسی از سایت پرتاب موشکی خود موافق است
  • وزرای خارجه روسیه و لبنان با یکدیگر دیدار می کنند
  • آمریکا بار دیگر دست به تحریم می زند