حوزه سلامت ایران آماده تبادل علمی و دانشگاهی با مجارستان است

    کد خبر :205413

معاون آموزشی وزارت بهداشت در دیدار با وزیر بهداشت مجارستان گفت: حوزه سلامت ایران آماده تبادل علمی و دانشگاهی با مجارستان است.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت کشورمان و دکتر اونودی-سوچ وزیر بهداشت دولت مجارستان در صبح جمعه ٢٩ دی ماه، در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست و دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دکتر لاریجانی با تاکید بر ظرفیت های نظام سلامت کشورمان گفت: نظام سلامت کشور ایران دارای سیستمی یکپارچه است و دانشگاه های علوم پزشکی در تمام استان های کشور متولی تمامی امور سلامت از جمله آموزش، پژوهش و ارائه خدمات هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طی دهه‌های گذشته پیشرفت های چشمگیری در حوزه سلامت داشته ایم و از حدود ۴ سال پیش برنامه منسجمی برای تحول در تمام حوزه های سلامت آغاز شده و دستاوردهای خوبی در استان های مختلف کشور داشته است.

در ادامه وزیر بهداشت مجارستان بر اهمیت دیدار آتی وزیر بهداشت کشورمان و تیم وزارت بهداشت از مجارستان تاکید کرد.

دو طرف با مرور برنامه های فشرده دیدار هیئت وزارت بهداشت کشورمان از مجارستان، با ذکر جزئیات ظرفیتهای روابط نظام سلامت دو کشور، امادگی کامل خود را برای گسترش روابط اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در این دیدار دو طرف در زمینه اسناد همکاری نظام سلامت دو کشور بحث و توافق کردند تا از طریق سفرای دوکشور در کوتاه ترین زمان اسناد نهایی گردد و در خصوص ساز و کار همکاری دو کشور برنامه ریزی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید